مجلس دهم دنبال اقدامات شعاری نبود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «علی لاریجانی» صبح یکشنبه که پس از بهبودی از بیماری کرونا، در جلسه علنی مجلس حضور یافته است،‌اظهارداشت: لازم می دانم از مراحم رهبر معظم و مراجع عظام تقلید و دانشمندان و علما و  دوستان عزیز تشکر کنم و روز کارگر را به همه کارگران سخت‌کوش کشور تبریک عرض کنم که در شرایط سخت کرونا برای رفع نیازهای کشور تلاش کردند، در این نبردی که آمریکا با تحریم خود علیه ملت ایران ایجاد نمود کشور را اداره کردند و می‌کنند و اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.

وی افزود: با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور؛ مردان، زنان، جوانان یعنی همه دست اندرکاران صنعت آب و برق و نفت، گاز، آموزش، صنعت و معدن و بهداشت، و کشاورزی و منابع طبیعی، مسکن و صنعت و معدن و بانکها و بیمه و نیروهای مسلح اطلاعات و امنیت، سیاست خارجی، صداو سیما و رسانه‌ها، امور فرهنگی و قضایی، شهرداری‌ها، استاندارن، فرمانداران و بخشداران و مردان غیوری که امور حمل و نقل کشور را در این ماه‌های پرمشکل بر عهده داشتند، رانندگان عزیزی که با وانت، کامیون‌ها، تریلرهای خود در خانه ننشستند و کالاهای مورد نیاز مردم را به شهرها و روستاها رساندند، همه اینها در صحنه مجاهدت پرارزشی گام نهادند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  پزشکان، پرستاران، کارکنان بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت که انصافا از خود رشادت نشان دادند و اینکه حدود ۸۰ درصد کسانی که درگیر این بیماری شده اند، در ایران بهبود یافته‌اند نتیجه برنامه‌ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بوده است؛ این تلاش‌های همگانی مشمول رحمت الهی خواهد بود و در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوتنمردان رقم خواهد خورد.

لاریجانی گفت: اگر امر شرایط کشور ما از نظر مایحتاج ضروری مردم، علیر غم تحریم‌های مشکلات حادث شده از بیماری در سطح قابل قبولی است به همت و اراده کارگران عزیز میسر شده است قدر فداکاری شما را می‌دانیم و پشتیبان شما هستیم.

وی با تبریک روز معلم به معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان افزود: از تلاش‌های وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و اساتید و معلمان گران‌قدر که با استفاده از فضای مجازی نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه بخورد و با ابتکارات مناسب از فرصت استفاده کردند و طرق دیگری برای آموزش ایجاد نمودند نهایت تشکر و سپاسگزاری را داریم و تلاش‌های ارزشمند شما را قدر می‌نهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری گفت: این مرد الهی سخنی در باب آزادی دارند که این روزها جلوه‌هایی از آن در صحنه بین المللی مشاهده شد، ایشان به آزادی فکر و اندیشه معتقد بودند و آن را باعث پویایی جامعه اسلامی می‌دانستند و حتی در بحث آفات انقلاب اسلامی، یکی از آفات را نسیان نسبت به مقوله آزادی فکر می‌دانستند، ایشان تفاوت آزادی در تفکر اسلامی با آنچه امروز در دمکراسی لیبرال مطرح است در این می‌دانستند که اسلام با آزادی فکر، انسانیت رها شده را نظاره می‌کند و آزادی غرب که بر اساس آزادی میل استوار است، حیوانیت رها شده را حاصل می‌نماید.

وی افزود: در در ماجرای کرونا مشاهده کردید که چگونه معنای انسانیت در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها و و گاه بیان کردند که وجود آنان فایده اقتصادی ندارد. پس آن همه سرو صدا در مساوات و حقوق انسان چه شد.  این یک صحنه است که به تعبیر استاد مطهری همان حیوانیت رها شده است، اما صحنه دیگر روحیه فداکاری و مجاهدت ملی که در آحاد ملت ایران به وجود آمد و تن به خطر دادند و همه افراد مخصوصا سالمندان را با کمال احترام تحت مداوا و اکرام قرار دادند، مساجد پایگاه کمک به بیمارستان‌ها و نیازمندان شد.

لاریجانی ادامه داد:  این صحنه‌های غرور آفرین که با رهنمودهای رهبری معظم عظیم الشان  حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب به ظهور رسید یادآور صحنه‌های شورآفرین صدر اصلام بود که مساجد پایگاه اصلی حمایت از اسلام در همه وجوه و حتی جنگ بود؛ همه آمدند. کارگران، کارمندان، مهندسان، روحانیون، پزشکان، پرستاران، رانندگان، امدادگران، کشاورزان، فعالان عرصه خدمات، استادن، معلمان و دانش آموزان و سایر اقشار مردم منظومه ای زیبا به یاد ماندنی از وحدت و همبستگی و غیرت دینی را در آسمان پرمهر ایران به نمایش گذاشتند، خداوند به همه پاداش خیر دهد و من دست تک تک تک آنها را از سر ارادت می بوسم.

وی با بیان اینکه این روحیه‌ها همان تعبیر استاد مطهری را نشانگر است که آزادی اسلامی انسانیت رها شده را مقصد خود قرار داده است، گفت:  آفرین به شما ملت نستوه  وظیفه شناس که با مجاهدت خود جایگاه رفیع را در انقلاب را رقم زدید؛ در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهای آسیب دیده در کرونا اهمیت بسیار دارد از تلاش های دولت تشکر می کنیم.

رییس قوه مقننه یادآور شد: کمیسیون ویژه و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی‌های دقیقی در این باره داشته‌اند که به زودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد؛ مخصوصا برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی تمهیدات بیشتری لازم است که در پیشنهادات کمیسیون ‌آمده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته کمیسیون ویژه و سایر کمیسیون‌های تخصصی در طول این دوره مجلس تصمیمات مهمی در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید داشتند که باید به اجرا درآید و این امر زمینه نظریه جهش تولید رهبری معظم را فراهم می نماید.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس انقلابی یعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه اندازی تولید کشور بود. آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم.

وی گفت: قانون توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در روستاها که با اذن رهبری و کمک صندوق توسعه سامان یافت، یک اقدام انقلابی بود. قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در استان‌ها توزیع شد تا کارگاه‌ها از حرکت نیستند، یک اقدام انقلابی بود و بنده در سفرهای استانی کاملاً در جریان نتایج آن قرار گرفتم

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدام که در قانون برنامه ششم انجام شد اختیارات سرمایه گذاری در بخش معدن به شوراهای استانی بخش معدن واگذار شد اقدام انقلابی بود که حرکت در بخش معدن را ایجاد کرد.

لاریجانی ادامه داد: جلسات مختلفی برای حل مشکل مسکن در مجلس گذاشته شد منجر به واگذاری‌های اخیر شد تا مشکل مردم به خصوص جوانان در زمینه مسکن حل شود، اقدام انقلابی بود. اقدامی که مجلس انجام داد در مشکلات سختی که برای مردم در موسسات اعتباری پیش آمد، اقدام انقلابی بود که چند میلیون نفر را نجات داد.

وی تصریح کرد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد و به این اندازه توجه نشان نداد، این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامی که مجلس در برابر رفتار ماجراجویانه آمریکا انجام داد و به نیروی قدس منابع جدید اختصاص داد و برای بار دوم پس از شهادت سردار سلیمانی تصمیم به حمایت از نیروی قدس گرفت، یعنی اقدام انقلابی آگاهانه.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اگر بودجه هایی که مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان هرساله در نظر نگرفته بود و اگر حمایت از این واحدها نبود امروز در بحث کرونا این گونه خدمات به مردم عرضه نمی‌شد. این نگاه‌ها نگاه انقلابی واقعی است.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس دهم انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم در مقابل دشمن معنا کرد وعمل کرد البته دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست‌زده نبود.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 104146
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا