مایکروسافت دامنه ۵۰ وب سایت از دسترس هکرهای کره شمالی خارج کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکت مایکروسافت اعلام کرد با برنده شدن در یک پرونده قضایی از این پس اجازه دارد تا کنترل پنجاه وب سایت گروهی از هکرهای مرتبط با کره شمالی را در دست بگیرد.


بر اساس این گزارش هکرهای وابسته به پیونگ یانگ از این وب سایت‌ها برای انجام حملات سایبری استفاده می‌کردند.

هکرهای کره شمالی که در گروهی موسوم به «تالیوم» Thallium فعالیت می‌کردند از طریق پنجاه وب سایتی که دامنه آنها اکنون به دست مایکروسافت افتاده با استفاده از تکنیکی موسوم به فیشینگ قربانیان خود را فریب داده و نام کاربری و رمز عبور آنها را سرقت می‌کردند.

این هکرها سپس با ورود به شبکه های درونی بر وسعت حملات سایبری خود افزوده و بدین ترتیب دامنه حملات را گسترش می‌دادند.

مایکروسافت دامنه ۵۰ وب سایت از دسترس هکرهای کره شمالی خارج کرد

گفته می‌شود که این هکرها عمدتا افراد و سازمان‌هایی را در ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره جنوبی هدف حملات خود قرار می‌دادند.

در این بین از مقامات و کارکنان دولت، دانشمندان و پژوهشگران،‌ فعالان سازمان‌های حقوق بشری، نهاد‌های فعال در زمینه صلح جهانی و نیز سازمان‌های نظامی و تسلیحاتی به عنوان اهداف اصلی حملات گروه هکری تالیوم نام برده می‌شود.

فعالیت این گروه از هکرهای کره شمالی از مدت‌ها پیش توسط تیم‌های جرایم دیجیتالی و مرکز تهدیدهای اطلاعاتی مایکروسافت رصد و شناسایی شده بود تا اینکه غول فرم افزاری جهان در نهایت به صورت رسمی از این گروه نزد یک دادگاه در ایالات ویرجینیا شکایت کرد.

رای موافق دادگاه در نهایت به شرکت مایکروسافت اجازه داد تا دامنه پنجاه وب سایت استفاده شده توسط هکرهای کره شمالی از دسترس آنها خارج شود و تحت کنترل این شرکت درآید.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 78007
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا