لوکس نشینی در سایه ابربدهکاری

جهان صنعت نیوز|  روما رزیدنس یک برج ۱۵ طبقه مدرن است که کوچک ترین واحد آن،۳۵۰ متر مربع است.  در طبقات اول تا پنجم برج واحدهای ۳۵۰ الی ۴۰۰ متری دارد. طبقات ۶ تا ۱۳ نیز ۴۰۰ و ۶۰۰ متری هستند.  واحدهای طبقات ۱۴ و ۱۵ نیز ۹۲۶ متری اند. اما بزرگ ترین واحد این برج نیز پنت هاوس ۱۴۰۰ متری است که به صورت دوبلکس طراحی شده است.در برخی واحدها علاوه بر اتاق های متعارف، اتاق کار، سوئیت ویژه مهمان، اتاق کودک نیز تعبیه شده است.


فضاهای سبز و آبنماهای خاص، استخر، جکوزی، سونا، سالن اجتماعات، سینما، باشگاه، لابی مجلل ۱۰۰۰ متری، فضاهای تجاری لاکچری، گچ بری ها و پتینه کاری های هنری، سیستم های موسیقیایی، فضاهای عمومی که کاخ ورسای فرانسه را تداعی می کنند، سالن بیلیارد، سالن ایروبیک، فضای جلسات و قراردادها، سالن انتظار، کنترلرهای هوشمند، استخر درون واحدها، کارواش و … از جمله امکانات این برج هستند.

در آشپزخانه واحدهای مسکونی برج رما رزیدنس از مدرن ترین تجهیزات از جمله اجاق گاز، فر،مایکروفر، کافی میکر و ماشین ظرفشویی از برند میله (Miele) آلمان و همچین یخچال و فریزر از برند نف (NEFF) آلمان استفاده شده است.

ارتباط برج فوق لاکچری با اکبر طبری

اما روما رزیدنس که در یکی از بهترین مناطق مسکونی شمال تهران یعنی خیابان کامرانیه شمالی قرارگرفته است، چه ارتباطی با اکبر طبری مدیر قابل اعتماد رییس پیشین قوه قضاییه دارد؟

این روزها در هر پرونده فساد اقتصادی رد پایی از مرد سایه‌ها دیده می‌شود، مردی که در هر فسادی که رخ داده، دستی داشته است. اولین بار نام طبری در پرونده ابر بدهکار بانکی رسول دانیال زاده که تحت عنوان سلطان فولاد شناخته می‌شود، شنیده شد.

دانیال زاده که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد از نزدیکان طبری شناخته می‌شود و البته بیشتر معروفیت او به دلیل برجی است که در کامرانیه ساخته و شنیده شده که اکبر طبری در این برج فوق لاکچری سکونت دارد و او این ملک را به عنوان رشوه از دانیال زاده دریافت کرده است.

رسول دانیال زاده سازنده روما رزیدنس کیست؟

رسول دانیال زاده ، سلطان فولاد ایران، یکی از بزرگ ترین بدهکاران به  شبکه بانکی کشور است که نامش در کنار مدلل  ها و حسین هدایتی  و بهروز ریخته گران و گروه جهانبانی به  عنوان ابربدهکاران بانک سرمایه در  سال  ۱۳۹۷ اعلام شد.

گفته شده که قصر فرمانیه رسوال  دانیال زاده ، از طریق تسهیلات کم بهره از بانک ملی و بانک ملت ساخته شده و شعبه دوبی بانک ملت نیز در اعطای تسهیلات  به وی فعال بود. رسول دانیال زاده، است.

رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، سلطان فولاد ایران و مالک برج های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است.

 او دو پسر به نام امید رضا و اسرافیل و دو دختر به نام آرزو و آزاده دارد که همگی، عضو هیات مدیره شرکت های اقماری دانیال زاده به نام: شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان،  شرکت مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد کاویان هستند.

 رسول دنیال زاده نمین، پدر عروس حسن روحانی نیست و هیچ ارتباط سببی یا نسبی با کامبیز مهدی زاده فرساد، داماد رئیس جمهور نداشته و همکار سید محمد هادی رضوی (داماد محکومی وزیر تعاون) نیست.

گفته شده که رسول دانیال زاده نمین ، در خرید ملکی در سعد آباد برای  همسر حسین فریدون نیز همکاری داشته است. گویا برای  برگزاری مراسم تشییع مادر حسین فریدون نیز مبلغی از سوی دانیال زاده به حساب همسر خواهر حسین فریدون واریز می شود.

 گمانه زنی ها حاکی از آن است که طبری، فریدون و دانیال زاده با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و از همین رو دانیال زاده جعبه سیاه حسین فریدون و اکبر طبری نامیده می‌شود.

پرونده فساد پتروشیمی

پس از پرونده دانیال زاده، نام طبری در دیگر پرونده‌ها هم شنیده شد، یکی دیگر از پرونده‌های فساد اقتصادی که نام طبری در آن خودنمایی می‌کند، پرونده جلیل سبحانی از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی است.

جلیل سبحانی متولد ۱۳۴۳ در شازند اراک است و مدیر عاملی شرکت اسپک از شرکت‌های زیر مجموعه پتروشیمی را در کاخانه خود دارد و دارای اطلاعات بسیار زیادی درباره فساد بزرگ شرکت پتروشیمی است و می‌توان او را یکی از مهره‌های اصلی پرونده دانست.

شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات مواد شیمایی صنایع پتروشیمی یا همان اسپک از سال ۷۷ در داخل کشور تأسیس شد و یک سال پس از آن جلیل سبحانی ابتدا به عنوان مدیر یکی از واحد‌ها و پس از آن به عنوان مدیر بازرگانی و مهندسی آغاز به کار کرد.

سبحانی یکی از افرادی است که در ارتباط با پرونده اکبر طبری بازداشت شد و  در همسایگی اکبر طبری در برج روما رزیدنس زندگی می‌کرد. هرچند قوه قضاییه به سبحانی اتهام تخلف در پرونده پتروشیمی زده، اما برخی کارشناسان این صنعت گفته‌اند او سابقه زیادی در صنعت داشته است.

مدیرکل امور مالی

اگرچه طبری حضوری ۲۰ ساله در دستگاه قضا داشته است اما برخی منابع معتقدند که علت اصلی بازداشت طبری ارتباطات ناصواب و خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و همچنین اعمال نفوذ در برخی از دستگاه‌های قضایی بوده است.

سید ابراهیم رئیسی از روز اول حضورش در دستگاه قضا مکررا درباره مبارزه با فساد صحبت کرد و به همه هشدار داد که در برخورد با فساد با کسی تسامح ندارد. وی با اشاره به بازداشت طبری گفت: در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده که بهت‌آور است؛ از آپارتمان‌های ششصد متری تا ویلاهای چهار هزار متری در شمال که این در نوع خود کم‌نظیر است.

علاوه بر رئیس دستگاه قضا منتظری دادستان کل کشور در واکنش به دستگیری طبری گفت: کلیات داد و ستدها را می‌دانستیم و از زمانی که یک سری علایم و نشانه‌های مشخص تری به دست آوردیم از دوره قبل بررسی‌ها شروع شد.

پس از دستگیری طبری و اعلام چرایی دستگیری او افراد متعدد دیگری هم در پرونده طبری دستگیر شدند و سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت بیش از ۱۷ نفر که ۳ نفر آن‌ها قاضی بودند خبر داد.

مایه بدنامی

اما نام علی‌اکبر طبری از اوایل خرداد امسال وقتی جدی‌تر در رسانه‌ها مطرح شد که علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس از او به عنوان «بیچاره‌کننده دو رئیس قوه قضائیه» و «مایه بدنامی» و «زد و بند» نام برد. اکبر طبری تا آخرین روز کاری سال ۱۳۹۷، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضاییه بود ولی در یک جابه‌جایی توسط ابراهیم رئیسی رئیس کنونی قوه قضاییه، برکنار شد.

پس از اشاره زاکانی، خبرگزاری ایرنا در گزارشی از حضور این فرد در دفتر لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد. این گزارش با واکنش خشمگینانه دفتر لاریجانی مواجه شد.

این دفتر در بیانیه‌ خود که ۷ تیرماه صادر شد، ضمن تکذیب حضور طبری در مجمع تشخیص، تصریح کرد برخی از اتهامات مطرح در مورد طبری «قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شد» و صادق لاریجانی نیز در دوران حضورش در قوه قضاییه « خود مستقلاً آن‌ها را بررسی کرده و خلاف بودن آن‌ها برای وی محرز شده بود».

اما بازداشت طبری پس از روی کار آمدن ابراهیم رییسی در قوه قضاییه نشان داد که قوه قضاییه تحت ریاست ابراهیم رئیسی اعتبار چندانی برای گواهی و رسیدگی‌های صادق لاریجانی قائل نشده و دستور رسیدگی به اتهامات آقای طبری صادر شده است.

به گفته محمود صادقی نماینده تهران ، اکبر طبری به حساب‌های قوه قضاییه که «وجوه امانی» مردم در آن بوده دسترسی داشته و «تصرفاتی» کرده است. منظور آقای صادقی همان ۶۳ حساب معروف قوه قضاییه است که در دوره رئیسی به پنج حساب کاهش یافته است. مقام‌های قضایی دوره لاریجانی قبلا گفته‌اند که از سود این حساب‌ها برای ساخت و سازهای برخی واحدهای قضایی استفاده کرده‌اند؛ حوزه‌ای که مورد علاقه و تحت کنترل اکبر طبری بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 87032
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا