لغو نماز جمعه در شهرهای درگیر با کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز: وزیر بهداشت در پایان این جلسه ۴ ساعته از نتیجه تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کروناویروس که با  حضور ۵ وزیر و فرماندهان نظامی برگزار شد  چنین گفتبحث قرنطینه شهرها منتفی است ولی در ورودی تمام شهرهای کشور از مسافران  تست کرونا گرفته می شود. اگرفردی تب بالا داشت به قرنطینه انتقال یافته و ۱۴ روز تحت نظر پزشکی خواهد بود.


وی تاکید کردحضور دانشجویان در تمام دانشگاه های دولتی و غیردولتی الزامی نیست و به مدت یک هفته آموزش از راه دور انجام می شود و اساتید می آیند ولی دانشجویان می توانند نیایند.

نمکی با گفتن از اینکه مدارس لیست شهرهای درگیر با کرونا و تعطیلی آنان جمعه شب تعیین تکلیف می شود افزودجمعه از طریق این ستاد و سخنگوی آن که وزارت بهداشت است با پیشنهاد استانداران تعطیلی مدارس را مشخص می کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نماز جمعه در شهرهایی که درگیر کروناویروس شده اند انجام نمی شود گفت : ورود به حرم امام رضا (ع) نیز با محدودیت انجام خواهد گرفت و قبل از ورود به حرم مطهر ، دست ها زائران ضدعفونی شده و ماسک باید بزنند در ضمن اجازه توقف در حرم را ندارند و باید در حالت حرکت زیارت کنند و تنها یک سلام داده و خارج شوند.

نمکی با گفتن از اینکه ۲۰۰هزار خانواده قم اقلام بهداشتی دریافت کردند افزودپخش اقلام در استان گیلان نیز آغاز شده است. ۵۰ میلیون ماسک  تخصصی وارد کشور می شود که بین پرسنل بیمارستان ها توزیع می شود. تا یکشنبه تمام این اقلام را توزیع می کنیم.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد۳ میلیارد یورو دارو و تجهیزات را با دور زدن تحریم وارد کشور کردیم تا مردم بدون دارو نمانند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91240
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا