قیمت نهایی پروازهای اربعین از تهران و ۵ مبدا دیگر اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «محمدحسن ذیبخش» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری آنلاین افزود: همه شرکت‌ها و ایرلاین‌ها موظف شدند نسبت به ارائه بلیت با این قیمت‌ها اقدام کنند. 


وی گفت: قیمت پروازها از مبدا تهران، شیراز، اصفهان، اهواز و تبریز به فرودگاه نجف در مسیر رفت وبرگشت پنج میلیون تومان و در مسیر یک‌طرفه ‌سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. 

ذیبخش ادامه‌داد: هم‌چنین پرواز مشهد- نجف- مشهد  ۶ میلیون تومان و پرواز یک طرفه در همین مسیر چهار میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: چنان‌چه هر کدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی تخطی کنند، مسافران از طریق سایت سازمان هواپیمایی و سامانه شکایت مردمی موضوع را به سازمان اعلام کنند تا به‌سرعت به گران‌فروشی‌ها رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: مسافران بلیت را گران‌تر از نرخ فعلی تهییه نکنند، ضمن اینکه این نرخ‌ها فقط برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی است و شرکت‌های خارجی مبالغی را که اعلام می‌کنند خارج از مصوبه سازمان است.

به گفته ذیبخش، برای جابه‌جایی ۶۰ هزار مسافر ظرفیت کافی در نظر گرفته شده است و  شرکت های هواپیمایی می‌توانند از فردا نسبت به فروش بلیت با نرخ‌های اعلام شده اقدام کنند.

وی بیان‌داشت: این نرخ‌ها فقط مربوط به پروازها در ایام اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ است و نرخ‌های بلیت پیش و پس از این بازه زمانی تابع عرضه و تقاضا است.

امروز جلسه ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری با دستور کار تعیین نرخ نهایی بلیت عراق تشکیل شد. این جلسه با حضور مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی و  شرکت فرودگاه‌ها و نماینده‌ای از سازمان حج و زیارت برگزار شد.

با مساعدت انجمن شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌ها نهایی و مصوب شد افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و از داشتن ویزای سفر به عراق اطمینان قبلی دارند، می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

در صورتی که مسافران بلیت را تهیه اما نتوانند ویزا را تهیه کنند، بر اساس مقررات سفرهای خارجی مشمول کنسلی خواهند شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 215843
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا