قیمت جهانی نفت امروز ۲۸ مرداد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  پس از آنکه گروه اوپک پلاس اعلام کرد کشورهای عضو این گروه تبعیت تقریبا کاملی از مفاد توافق کاهش تولید داشته اند و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا تقاضا برای مصرف نفت رو به کاهش است، قیمت نفت روز سه شنبه اندکی کاهش داشت، اما عمده رشد قیمت دیروز را حفظ کرد.

بر اساس ای گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۳۷ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. نفت برنت دیروز ۱.۳ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با ۱۹ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افت به ۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. نفت خام آمریکا دیروز ۲.۱ درصد افزایش یافته بود.

دو منبع آگاه در گروه اوپک پلاس گفتند، میزان تبعیت این گروه از توافق کاهش تولید در ماه جولای حدود ۹۷ درصد بوده است. تولید کنندگان نفت همزمان با کاهش شدید تقاضای جهانی میزان تولید نفت خود را به میزان بی سابقه ای کاهش داده اند.

با این حال، گروه اوپک پلاس در ماه اوت میزان کاهش تولید خود را از ۹.۷ میلیون به ۷.۷ میلیون بشکه در روز رسانده که به معانی افزایش ۲ میلیون بشکه ای تولید است.

موسسه اوراسیا گروپ در تحلیلی نوشت: «گروه اوپک پلاس نمی تواند کاهش بیش از حد قیمت ها را تحمل کند زیرا اقتصاد برخی از اعضای این گروه وابستگی بالایی به درآمدهای نفتی دارد.»

اما این موسسه خاطر نشان کرده که تولید کنندگان آمریکایی نیز در حال منتفع شدن از کاهش تولید های اوپک و متحدانش هستند.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا هفته گذشته پیش بینی خود از میزان تقاضای جهانی نفت را کاهش داد و اعلام کرد که میزان ذخایر جهانی نفت کمتر از حد انتظار کاهش داشته است.

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 130765
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا