قیمت جهانی نفت امروز ۲۷ مرداد ۹۹

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به دنبال تصمیم چین به خرید مقادیر زیادی نفت خام از آمریکا طی ماه های اوت و سپتامبر که موجب خنثی شدن بخشی از نگرانی های ناشی از کندی ترمیم تقاضای انرژی شد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد رشد به ۴۵ دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۶ درصد رشد به ۴۲ دلار و ۲۸ سنت رسید.

شرکت های نفتی وابسته به دولت چین به صورت آزمایشی تانکرهایی را برای خرید حداثل ۲۰ میلیون بشکه نفت خام از آمریکا طی ماه های اوت و سپتامبر رزرو کرده اند. در آستانه ارزیابی میزان موفقیت فاز نخست توافق تجاری چین خرید فرآورده های انرژی و محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش داده است.

خرید بی سابقه نفت چین از امریکا و کاهش محدودیت های قرنطینه ای در کشورهای جهان موجب تقویت قیمت نفت شده، هرچند موج های جدید شیوع کرونا در چندین کشور جهان احتمالا بار دیگر سبب کاهش مصرف خواهد شد.

موسسه ای ان زد برآورد کرده که میزان تقاضای جهانی برای نفت طی ۴ ماه گذشته ۸ میلیون بشکه افزایش داشته و به ۸۸ میلیون بشکه در روز رسیده که همچنان ۱۳ میلیون بشکه در روز کمتر از میزان مصرف در زمان مشابه سال گذشته است.

سرمایه گذاران از نزدیک نشست این هفته کمیته نظارتی اوپک و متحدانش را دنبال می کنند تا سرنخ های بیشتری در مورد وضعیت آینده عرضه نفت به دست بیاورند. این نشست قرار است با یک روز تاخیر، در روز چهارشنبه برگزار شود.

در همین حال و با وجود افزایش قیمت نفت در آمریکا تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز طی هفته گذشته برای پانزدهمین هفته متوالی شاهد کاهش بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 130498
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا