قیمت جهانی نفت امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از رویترز، در حالی که همزمان با ترمیم تبعات اقتصادی کرونا تقاضا برای نفت همچنان رو به افزایش است و قیمت بالای گاز و زغال سنگ نیز سبب شده تا بسیاری از نیروگاه ها به مصرف فرآورده های نفتی روی بیاورند، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین رقم چند سال گذشته رسید.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل یک درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۷۳ سنت رسید که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۴ درصد رشد به ۸۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته شاهد حداقل ۳ درصد افزایش بود.

تحلیلگران بانک ای ان زد روز دوشنبه در یادداشتی نوشتند: «کاهش محدودیت های کرونایی در اقصی نقاط جهان احتمالا به رشد مصرف سوخت کمک خواهد کرد.» وی افزود: «به دنبال انتشار خبرهایی در مورد اینکه آمریکا از ماه آینده مرزهای خود را به روی مسافران خارجی واکسینه شده باز خواهد کرد، بازار سوخت جت نیز تقویت شده است. خبرهای مشابهی نیز از استرالیا و کشورهای آسیایی به گوش می رسد.»

تحلیلگران اضافه کردند، تغییر سوخت مصرفی نیروگاه ها از گاز به فرآورده های نفتی می تواند در سه ماهه پایانی سال تقاضا برای نفت را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

با این وجود، عرضه نفت نیز ممکن است در آمریکا افزایش یابد. شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز خود را برای ششمین هفته متوالی افزایش دادند.

تعداد سکوهای حفاری در آمریکا که یک شاخص مهم در مورد میزان تولید انرژی به شمار می رود در هفته گذشته با ۱۰ مورد افزایش به ۵۴۳ سکو رسید که بالاترین تعداد از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 222551
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا