قیمت جهانی طلا امروز ۴ اسفندماه ۹۹

به گزارش جهان صنعت نیوز: در حالی که تضعیف دلار سبب شده تا اندکی از فشار ناشی از تقویت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاسته شود، قیمت طلا که در جلسه قبل به پایین ترین رقم بیش از ۷ ماه گذشته رسیده بود امروز اندکی افزایش یافت.


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد رشد به ۱۷۸۴ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۲۶ درصد رشد به ۱۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

هووی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «افت دلار به خنثی کردن اثر افزایش سود اوراق قرضه کمک کرده است… طلا رد وضعیت عجیبی قرار دارد…از یک سو با توجه به انتظارات تورمی اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا وجود دارد، اما از سوی دیگر تقویت اشتها برای ریسک پذیری سبب کوچ برخی از سرمایه ها از این بازار شده است.»

امروز ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب شاهد کاهش بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. اما شاخص سوددهی اوراق خزانه داری امریکا به بالاترین رقم در طی حدود یک سال گذشته رسیده این مسئله هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا برده است.

علاوه بر بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی دولت بایدن که احتمالا اواخر این هفته در کنگره به تصوییب خواهد رسید، بازارها منتظر سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره در روز سه شنبه هستند.

لی افزود: «افزایش سوددهی اوراق قرضه اصلی ترین عامل افت قیمت طلا در حال حاضر است، اما اگر پاول هر گونه اشاره ای به سیاست های انبساطی کند یا بگوید که نرخ سوددهی فعلی برای تداوم ترمیم اقتصادی بیش از حد بالاست… احتمالا شاهد رشد مجدد قیمت طلا خواهیم بود.»

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 173404
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا