قنادی‌ها درشهرهای وضعیت قرمز هم می توانند فعالیت کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی افزود: براساس رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ،صنف دارندگان قنادی-شیرینی فروشی و کافه قنادی در اولویت گروه شغلی یک قرار گرفته و در زمان تعطیلی های کرونایی می توانند فعالیت کنند.


وی تصریح کرد: این مصوبه پس از بررسی مجدد بر جداول گروه های شغلی انجام شد و فعالان این صنف مشروط بر نپذیرفتن حضوری مشتری در محل کسب، می توانند همچون مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی آماده و بیرون بر درمناطق قرمز نیز فعالیت کنند.

ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ در ایران شیوع یافت وهمسو با تعطیلی، محدودیت هایی را بدنبال داشت.

اکنون با توجه به مرحله سوم اوج گیری کرونا در کشور و افزایش قدرت انتقال آن به ۱۰ برابر، ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های جدیدی را برای آن از آذرماه جاری اعلام کرده که شامل تعطیلی دو هفته ای در مناطق قرمز و اعمال محدودیت در شهرهای نارنجی و زرد است.

اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند و تغییراتی نیز  در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است.

تعداد مشاغل گروه اول افزایش پیدا کرده که بر اساس آن، تعمیرات لوازم خانگی، یدکی و واحدهای خدماتی اجازه فعالیت در روزهایی اعمال محدودیت را دارند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 159248
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا