قطع زنجیره کرونا با تعطیلی ادارات

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ویروس کرونا سرعت سرایت بالایی دارد و به گفته متخصصان تنها راه قطع زنجیره حیات این ویروس و کاهش موارد ابتلا خود قرنطینگی یا قرنطینه خانگی است زیرا با تردد، افراد ویروس را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل و افراد بسیاری را مبتلا می کنند. در همان اوایل شیوع کرونا در کشور تجمعات و مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و… برای مدتی تعطیل و از مردم خواسته شد در خانه‌ها بمانند و ضمن رعایت بهداشت فردی تا جای ممکن از خانه‌ها خرج نشوند و اجازه بدهند پروسه جلوگیری از شیوع و اپیدمی کرونا به سلامت اجرایی شود.


کاهش ترددها در سطح شهرها و تعطیلی ادارات نیز از جمله راهکارهایی است که می توان با انجام آنها در پیشگیری این بیماری اقدام کرد. البته در این میان اجرای طرح دورکاری و طرح کاهش کارمندان در ادارات از جمله برنامه هایی بود که از اسفند ۱۳۹۸ خورشیدی اجرای آن شروع شد. اما این روزها با پایان یافتن تعطیلات نوروزی همچنان بحث شروع فعالیت یا تعطیلی ادارات در صدر خبرها قرار دارد. این‌روزها در حالی که خانواده‌ها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند اگر ادارات دولتی همچنان به کار خود ادامه ‌دهند، جامعه بزرگ کارمندان و کارگران به اجبار در تردد برای حضور اجباری در محل کار خود هستند و این می تواند آغازگر فاجعه ای بزرگ باشد. در همین ارتباط راه اندازی پویش هشتگ«#ادارات_را_تعطیل_کنید» در فضای مجازی اینستاگرام می تواند زمینه ای برای اجرای تدابیر لازم درخصوص تعطیلی ادارات شود. این پویش از مردم و مخاطبان می خواهد برای از میان بردن چرخه‌ انتقال ویروس کرونا باید در منازل خود بمانند و از حضور در مکان‌های عمومی به طور جدی خودداری و بهداشت عمومی را رعایت کنند.

یکی از کاربران در پستی در این صفحه مجازی نوشته است: در این شرایط اصرار کردن برای حضور کارمندان و فعالان اصناف در محل ممکن می شود تا بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده شود و شاید با فوت تعدادی از آنها خانواده های زیادی داغدار شوند. پس چه خوب است که مسوولان و دولتمردان برای تعطیلی ادارات تصمیمات درستی بگیرند.

کاربر دیگری نوشته است: در وضعیتی که ابزار و مواد مورد نیاز کنترل عفونی به صورت همه‌گیر در اختیار آحاد جامعه قرار ندارد، کم کردن ساعت کار از میزان رشد روزافزون مبتلایان به کرونا کاسته نخواهد شد. حضور کارمندان و کارگران دستاورد دیگری ندارد. بنابراین نباید افزایش ریسک ابتلای خانواده های کارکنان و اصناف به ویروس کرونا را مسوولان انجام دهند زیرا تعطیلی آنها ضربه ای به امور مهم کشور نمی زند.

با توجه به فشار اقتصادی به اصناف و فعالان بخش خصوصی و وارد شدن خسارات مالی، دولتمردان برای جبران خسارات به این گروه باید تدابیری بیندیشند. ممانعت از تردد درون شهری با توجه به توصیه دیگر کشورها نقشی بسزا در کنترل بیماری کرونا دارد. بنابراین باید در این روزهای اوج بحران کرونا در کشور شاهد تدابیر به موقع مسئولان باشیم. در این راه نباید کارمندان و اصناف مختلف دچار بلاتکلیفی و سردرگمی شوند، در شرایط کنونی نیاز به همدلی و اتحاد مسئولان و تصمیمات کارگشای آنها هستیم؛ با وحدت رویه و اعلام تعطیلی و کاهش ساعات کاری و کاهش ترددها می توان کرونا را شکست داد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 97870
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا