قالی‌بافان رایگان بیمه می‌شوند

 به گزارش جهان صنعت نیوز:   «فرح‌ناز رافع»‌ افزود: این مهم با حمایت نهاد ریاست جمهوری و صندوق بیمه روستایی و عشایری انجام می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار اجرای آن شده است.


به گفته این مقام مسوول، در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز آماده شده که به زودی امضا می‌شود.

رافع تاکیدکرد: بهره‌مندی از این بیمه به صورت رایگان، قابل انتقال بودن آن به بیمه تامین اجتماعی و برخورداری از مزایایی همچون از کار افتادگی، فوت و غیره در صورت بروز حوادث، از جمله منافع آن است.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز طی نامه‌ای، مراتب به منظور بیمه شدن قالی بافان به استان‌ها اعلام شده است.

تسهیلات برای قالی‌بافان

رییس مرکز ملی فرش ایران، در ادامه از اخذ مجوز تسهیلات برای قالی‌بافان پس از گذشت حدود ۶ سال و نیم خبر داد و گفت: این تسهیلات برای توسعه و ایجاد مجتمع‌ها و کارگاه‌های قالی‌بافی به صورت متمرکز اعطا می‌شود و در این زمینه مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور در اولویت هستند.

به گزارش ایرنا، مطابق آمارها تا پایان خرداد ماه امسال یک میلیون و  ۲۰۰ هزار و ۶۵۲ نفر قالیباف در کشور فعالیت داشتند و تعداد شاغلان حرفه‌های وابسته به آن ۱۹۱ هزار و ۵۴۵ نفر است.

اکنون ۱۰۳ مجتمع قالی‌بافی، پنج هزار و ۲۱ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز، ۱۳۶ تعاونی روستایی، یک‌هزار و ۹۲۳ تعاونی ثبت شده شهری و ۴۰ هزار و ۹۳۳ واحد صنفی مرتبط با فرش دستباف در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

مجموع جهانی صادرات فرش دستباف در سال ۲۰۱۹ افزون بر ۸۰۰ میلیون دلار  بوده که سهم ایران ۷۳ میلیون دلار از این رقم بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 137306
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا