فنر گرانی خودرو در رفت

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز:  بررسی های جدید از بازار خودرو نشان می دهد پس از چند روز ثبات در بازار خودرو از روز گذشته انواع خودروها با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو شده اند.

افزایش قیمت خودرو این روزها بی‌ سروصداتر از هر زمان دیگری رخ داده است و این بازار روزهای پر نوسانی را پشت سر می‌گذارد. اما این در حالی است که فعالان این حوزه از رکود شدید و ادامه‌دار در این بازار خبر می‌دهند. نکته جالب توجه این است که رشد سرسام آور قیمت خودرو در طی دو ماه گذشته موجب حیرت فعالان بازار خودرو شده است..

کارشناسان در گذشته علت گرانی خودروهای مختلف را نوسان در بازار ارز عنوان می‌کردند و نرخ قیمت خودرو را مقطعی می‌دانستند. همچنین گفته می شد که با بازگشت قیمت دلار به نرخ واقعی خود ، قیمت خودرو نیز کاهش می‌یابد اما این گفته‌ زمانی عنوان می شد که بازار ارز با نوسان و تنش مواجه باشد، اما این بازار دیگر همانند گذشته با جهش‌های ناگهانی روبه‌رو نیست و نمی‌توان دلیل گرانی روزهای اخیر را با این مسئله توجیه کرد.

بر اساس این گزارش در بازار خرید و فروش خودروهای سایپا ، پراید ۱۱۱ با قیمت حدود ۶۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۶۰ میلیون تومان، استپ‌وی با قیمت ۲۵۵ میلیون تومان و همچنین کوئیک اتوماتیک با قیمت ۱۲۲ میلیون تومان و تیبا۲ با قیمت ۷۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر بررسی قیمتی برخی از محصولات ایران خودرو نیز افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در این گروه ، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بسته به امکانات و آپشن‌ها بین ۹۶ تا ۹۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بین ۱۱۶ تا ۱۲۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ بین ۱۱۷ تا ۱۲۳ میلیون تومان، سمند ال.‌ایکس ۹۴ میلیون تومان، دنا ساده ۱۳۷ میلیون تومان و پژو پارس ۱۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 89373
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا