فزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار مسکن نخواهد گذاشت

جهان صنعت نیوز:  حسن محتشم، عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: بازار مسکن تا پایان سال شاهد تحول بزرگی در حوزه خرید و فروش خواهد بود که زمینه ساز رونق این بازار می‌شود.

حسن محتشم، عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار مسکن نخواهد گذاشت، گفت: دولت تنها اقدام به تغییر قیمت در حوزه بنزین کرده و قیمت حامل‌های انرژی تغییری نکرده است بنابراین نباید به این بهانه دامن به افزایش قیمت مسکن بزنیم.

او با اشاره به اینکه در تولید مصالح ساختمانی از حامل‌های انرژی مانند گازوئیل استفاده می‌شود که این موضوع نباید در قیمت تمام شده ساخت مسکن تاثیر بگذارد.

محتشم با اشاره به اینکه ممکن است در دراز مدت آثار تورمی ضعیفی در بازار مسکن ایجاد شود، گفت: این تورم در طول مدت زمان طولانی طبیعی است بنابراین پیش بینی می‌کنیم بازار مسکن تا سال آینده در شرایط رکودی به سر ببرد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه قیمت مسکن از پایان سال گذشته شاهد رشد قیمتی ۲۰۰ درصدی بوده است، گفت: از شهریور روند کاهشی قیمت‌ها در این بازار آغاز شده به طوری که آمار‌ها از کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن خبر می‌دهند.

او با بیان اینکه در نیمه دوم زمستان امسال شاهد تحول بزرگی در بازار مسکن خواهیم بود، گفت: تعدادی از متقاضیان و سرمایه گذاران بازار مسکن به دلیل آنکه ممکن است قیمت‌ها در سال آینده تغییر کند وارد بازار مسکن خواهند شد که این خود زمینه ساز خروج رکود از این بازار می‌شود.

محتشم اظهار کرد: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است که قیمت مسکن همزمان با تغییر قیمت‌ها در تمامی اقلام افزایش می‌یابد به همین دلیل متقاضیان برای جلوگیری از ریسک افزایش قیمت اقدام به خرید مسکن خواهند کرد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان کرد: پیش بینی می‌شود در پایان امسال رونق نسبی به ویژه در واحد‌های کوچک متراژ مسکن ایجاد شود که همین موضوع نقش موثری در شکستن حباب رکود خواهد داشت.

او در پایان گفت: نباید اجازه دهیم به بهانه افزایش قیمت بنزین سوداگران وارد بازار مسکن شوند چرا که بسیاری از دلالان و سوداگران منتظر بهانه‌ای برای گران کردن مسکن هستند که این موضوع باید در دستور کار مسئولان دولتی قرار بگیرد./اعتماد 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 63239
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا