فریب تبلیغات اینترنت رایگان را نخورید

به گزارش جهان صنعت نیوز:   پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی، دسترسی دانشجویان به اینترنت اعلام شد و اینکه مشکل اصلی که برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه‌بر بودن آن است، به همین دلیل دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی شدند و وزارت ارتباطات وعده‌هایی را در راستای رایگان شدن اینترنت آموزش مجازی داد.


 چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – اعلام کرد اینترنت «رایگان» برای همه دانشجویان کشور، در هنگام استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها فعال شده و ‏مشاهده لیست سامانه‌های فعلی مشمول طرح و همچنین ثبت‌نام سامانه‌های جدید توسط دانشگاه‌ها از طریق سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است. همچنین برای معلمان و اساتید دانشگاه، بسته‌های رایگان اینترنت در نظر گرفته شده است.

ارائه بسته رایگان اینترنت ویژه معلمان و اساتید دانشگاهی، نیازمند درخواست و ثبت‌نام از سوی آنهاست و متقاضیان آگاه باشند صرفا جهت ثبت‌نام به آدرس‌های اصلی اعلام‌شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنند. از این رو پلیس فتا هشدار داده است که با توجه به اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  مبنی‌بر “ارائه بسته رایگان اینترنت”، متقاضیان مراقب کلاهبرداران باشند. 

سرقت اطلاعات از مهم‌ترین اهداف مجرمان سایبری و یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است. رصد فضای مجازی سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

افراد داوطلب نباید به آدرس‌هایی که در قالب تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که از سوی افراد ناشناس در این رابطه ارسال می‌شود، توجه کنند. مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند و بیشتر این لینک‌ها ضمن هدایت افراد متقاضی به صفحات فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی طعمه‌های خود، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کنند.

 

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 144435
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا