فروش دلار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی در صرافی‌های بانکی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  نرخ خرید هر دلار امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان و فروش ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بود

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۵ هزار تومان شد.میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۹۰۸ تومان و هر دلار ۱۳ هزار و ۴۴۸ تومان بود.

 همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۲ هزار و ۶۴۴ تومان به فروش رسید.

به تازگی به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست FATF و وجود برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه این نهاد مالی، دلالان بازار ارز تلاش می کنند نرخ ها در بازار ارز را بالا ببرند.

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به این تحرکات گفت: این روزها سفته‌بازان و رانت‌جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگی‌های روند آن، عدم تمدید تعلیق قلمداد کرده و در خصوص تأثیر آن بر نرخ ارز، تبلیغات زیادی در کانال‌های تبلیغاتی خود راه انداخته‌اند.

«عبدالناصر همتی» روز یکشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: نظرم را پیش از این در مورد اهمیت این موضوع گفته‌ام، لیکن در شرایط فعلی که اغلب بانک‌های خارجی به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، همکاری لازم با بانک‌های ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما از طریق مکانیسم‌های بانکی جایگزین و غیرقابل تحریم انجام می‌شود، تصمیم آتی FATF اعم از عدم تمدید یا عدم آن نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی کشورمان داشته باشد.

وی تاکید کرد: عمده خبرسازی‌ها در این خصوص با انگیزه سودجویی و نوسان‌گیری در بازار ارز انجام می‌گیرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 88037
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا