فرصت ۷۲ ساعته برای خروج مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی

 به گزارش جهان صنعت نیوز:   ایرج حریرچی روز یکشنبه در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور که از ۸۳ درصد به ۵۶ درصد رسیده، احتمال افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز وجود دارد. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش چشمگیری داشته، بسیاری از مردم به مسافرت رفته اند، به رستوران می روند و در دورهمی ها شرکت می کنند.

وی ادامه داد: تهران و البرز نیز وضعیت نارنجی دارند و در شرایط نارنجی همه مدارس، دانشگاهها، حوزه های علمیه، نمازهای جمعه و جماعت و مراسم آیینی باید تعطیل باشد، مسافرت با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و کسانی که قبلا به این شهرها مراجعه کرده اند نیز از زمان اعلام ۷۲ ساعت فرصت دارند این مناطق را ترک کنند.

تهران نارنجی است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تهران اکنون در وضعیت نارنجی است. در این شرایط کارکنان ادارات البته اکنون اکثرا در زمان عید و مرخصی هستند اما بر اساس قانون ادارات، مشاغل تجاری و بازرگانی باید با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند و ۵۰ درصد نیروها باید دورکار باشند البته در مشاغل ضروری و گروه های شغلی گروه یک، یک سوم کارکنان دور کار می شوند و این وضعیت حداقل دو هفته ادامه دارد.

حریرچی هشدار داد: در صورت ادامه روند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی وجود و با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی نگرانی ها جدی است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 179477
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا