فراهم شدن امکان صدور مجوزهای تولیدی فرش دستباف

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «فرح‌ناز رافع» افزود: تسهیل در ایجاد کسب‌وکارهای تولیدی ، ساده‌سازی و ساماندهی فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های مهم در رابطه با تحقق «جهش تولید» است.

وی اضافه کرد: تعدد استعلام‌ها برای راه‌اندازی کارگاه‌های فرش و نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به مراکز استان‌ها، یکی از مشکلات در حوزه فرش دستباف است که با توجه به شیوع کرونا برای کاهش مراجعه حضوری بوسیله بهین‌یاب برنامه‌ریزی شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران تاکیدکرد: شفاف نبودن برخی مدارک، نبود پوشش همه فعالیت‌های تولیدی و صنایع جانبی فرش دستباف، ضعف در شرایط تمدید و نبود سامانه واحد برای سنجش آماری از دیگر مشکلات بود که سامانه بهین‌یاب به کاهش نواقص کمک کرد.

رافع گفت: براساس همکاری مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، بازنگری دستورالعمل‌ها را در دستور کار قرارداده ایم و با نگارش یک دستورالعمل جدید فرآیندها را کوتاه کردیم.

نقش پررنگ تشکل های تولیدی فرش دستباف

وی، نقش پررنگ تشکل‌های تولیدی فرش دستباف را از نقاط قوت این بازنگری در صدور مجوزها دانست و اضافه‌کرد: فرآیند صدور و ارزیابی مجوز با این سامانه نیاز حداقلی به مراجعه متقاضی دارد، فراگیری فعالیت‌ها، وحدت رویه و یکپارچه‌سازی و اعتبار بخشی به مجوزهای فرش دستباف و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از دیگر مزایای این موضوع خواهد بود.

سالیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فرش در کشور بافته می‌شود و دو میلیون نفر در این حرفه فعالیت دارند.

پیشتر رییس مرکز ملی فرش ایران از هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی ۱۵۰ میلیون دلاری این مرکز برای صادرات فرش دستباف به سایر کشورها در سال جاری خبر داده بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 127547
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا