غلبه مواد شوینده بر کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:   با وجود نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مصرف مواد شوینده و بهداشتی و همچنین نوسانات نرخ ارز که با دغدغه شیوع ویرس کرونا همراه شده اما ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا باعث شده تا در این حوزه نوسانات قیمتی را شاهد نباشیم در این رابطه فعالان این بازار معتقدند تمام اقلام مورد نیاز به سهولت و میزان کافی در بازار توزیع شده و بر خلاف آنچه به نظر می رسید با وجود واردات ۲۰ تا ۹۰ درصدی مواد اولیه تولیدی که در کارخانجات داخلی با نرخ ارز کنونی صورت گرفته برنامه ریزی و اعمال سیاست های کاهش هزینه زمینه عدم تاثیر پذیری قیمت را فراهم اورده است .

در این ایام نگرانی ها از ابتلا به ویروس کرونا سبب التهاب بازار در برخی اقلام چون دستکش، ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده شده‌است. به گونه‌ای که  بسته صد ۱۰۰عددی دستکش های یکبار مصرف در حین کم‌یاب شدن به قیمت ۷۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده‌اند در حالی که قیمت قبلی این محصول بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان بوده‌است.قیمت ماسک های فیلتردار نیز از حداکثر ۵هزار تومان به بازه ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان رسید.بااین حال قیمت در ژل‌های ضدعفونی کننده ثبات خود را در حدود قیمت ۵هزار تومان حفظ کرده‌اند و به واسطه تولید مضاعف کارخانه های داخلی، این محصول با افزایش عرضه در بازار مواجه شده‌است.

 بررسی ها از وضعیت دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز این روزها در بازار نشان می دهد هم اکنون خمیردندان های مریدنت و آ ب ث به ترتیب با  میانگین قیمت۱۰ و ۷ هزار تومانی  فروخته می شوند همچنین در محصولات شامپویی، انواع شامپوهای دو برند سینره و پرژک بازه قیمت ۱۵تا ۲۳ و ۱۱تا ۱۸ هزار تومانی را دارند.

در میان دیگر مواد شوینده مصرفی مهم روزهای پایانی سال، قیمت انواع پودرهای ماشینی ۵۰۰گرمی شوینده لباس با برند سافتلن با قیمت ۷هزار و ۴۵۰ تومان و برند اکتیو ۷هزار و ۴۰۰ تومان در بازار به فروش می رسند.پودرهای دستی دو برند هوم‌کر و اکتیو نیز با قیمت های ۵هزار و ۱۰۰ و ۵هزار و ۴۵۰ تومان به ازای هر بسته ۵۰۰گرمی عرضه می‌شوند.

انواع سفید کننده سطوح ۴کیلوگرمی تاژ با حداقل و حداکثر قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی و برند اکتیو ۱۴ تا ۱۸ هزار تومانی فروخته می شوند.مایع شستشوی ظروف ۱کیلوگرمی هوم کر در بازار با میانگین قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و برند گلرنگ ۸ هزار تومان عرضه می شوند.

نرگس‌ کارخانه‌ای

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 90944
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا