عقب‌نشینی آرام سکه به سوی کانال ۹ میلیون تومانی

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  قیمت سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر افت ارزش دلار و کاهش قیمت اونس در بازارهای جهانی، روند نزولی یافته است.بر این اساس، در ساعت ۱۴ امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون  و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.


همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۹ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۴۱۸ هزار تومان رسید.

اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۰۰ دلار و ۵۸ سنت فروخته شد.  پس از انتظار گزارش های امیدوارکننده از بازار کار آمریکا که سبب ترمیم دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه شد، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین رقم در طی ۹ ماه گذشته رسید 

همچنین با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر کاهش بیشتر نرخ دلار، پیش بینی می شود که قیمت سکه و طلا با افت بیشتری مواجه شود.  هر دلار امروز (شنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۳۶۸ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز کاری گذشته(پنجشنبه) ۲۹۱ تومان کاهش داشت. نرخ هر یورو نیز به ۲۹ هزار و ۵۳۶ تومان رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 175896
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا