عرضه ۴۰.۴ هزار تن گوشت قرمز در دی‌ماه ۹۹

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  مرکز آمار ایران، نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی‌ماه سال جاری را منتشر کرد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز عرضه شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه دی ۱۳۹۹، در مجموع ۴۰.۴ هزار تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.


بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۲۳.۵هزار تن، ۵٨.٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است.

گوشت گوسفند و بره با ١٣.۶ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.۵ هزار تن، و سایر انواع دام با ٧٧۵ تن، به‌ترتیب ٣٣.۶ درصد، ۶.٣ درصد و ١.٩ درصد از کل وزن گوشت قرمز عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۳۹۹ با ماه مشابه سال ١٣٩٨ نشان‌دهنده افزایش ٣٨ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است؛ به نحوی که مقدار عرضه گوشت در دی ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ٢۴ درصد، برای بز و بزغاله ١٩ درصد، برای گاو و گوساله ۵٢ درصد و برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٨۶ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ٣١ درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت قرمز از کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ماه ۱۳۹۹ نسبت به آذر همین سال در حدود ١١.۶ درصد افزایش داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 172092
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا