عراقچی: هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  سیدعباس عراقچی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام هست که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.


معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آنها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

عراقچی تصریح کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفت وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت وگوهای کاملاً فنی در مورد تحریم هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

وی عنوان کرد: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام ایران نداریم و قبول نمی‌کنیم یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد اینها باید مشخص شود و آمریکا باید اینها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود این فقط در گفت وگوهای فنی ما با کشورهای ۱+۴ انجام می‌شود.

 هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و ۱+۴ به صورت برخط برگزار شد و قرار است این گفت و گوها روز سه شنبه این هفته به صورت حضوری در وین برگزار شود.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 180532
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا