عراقچی: اولویت اصلی در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   سید عباس عراقچی پنجشنبه شب پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت وگویی گفت: از فردا صبح جلسات کمیسیون مشترک از سر گرفته خواهد شد و این دور چهارم مذاکرات وین است و ما روندی را که در سه دور قبلی شروع کرده ایم را ادامه خواهیم داد.


او ادامه داد: همانطور که قبلا هم گفته ام، ما در مسیری قرار گرفته ایم که مسیر مشخصی است و حداقل در مورد مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد اگرچه موانع جدی هم در راه این مسیر وجود دارد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: ما راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی شود زمان بندی را برای آن تصور یا پیش بینی کرد و اگر بخواهیم وارد بحث زمان بندی شویم غیرواقع بینانه است.

او گفت: ما البته تلاش داریم که هرچه زودتر این کار انجام شود اما با این حال تعجیل بی مورد هم نخواهیم کرد، تعجیلی که باعث کاهش دقت شود نخواهیم کرد و همچنین اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را هم نخواهیم داد و با دقت کار خود را انجام می دهیم.

عراقچی افزود: البته مشکلاتی که وجود دارد هم بعضا مشکلات جدی است که باید رفع شود و از طریق مذاکره هم باید رفع شود، از طریق پیدا کردن راه های مذاکراتی باید حل و فصل شود.

رییس هیات مذاکره کننده ایران گفت: کار سختی را در پیش داریم و امیدواریم که بتوانیم ان شاالله در زمان کوتاه تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد و اولویت اول دقت است برروی تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 187924
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا