ظرفیت تولید ماسک در کشور اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دیروز (یکشنبه) رئیس جمهوری به وزیر بهداشت دستور داد که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود؛ در همین زمینه در آخرین ساعات شب گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشکیل جلسه ستاد مقابله با کرونا در وزارتخانه دستور داد تا همه امکانات واحدهای تولیدی انواع ماسک بهداشتی ( جراحی و پرستاری) فیلتردار و ضدعفونی کننده ها با بسیج امکانات خود تولید محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس را به صورت شبانه‌روزی انجام دهند.

در این زمینه «کیوان گردان»، مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در خاتمه بازدید از یکی از واحدهای بزرگ تولید ماسک در استان مرکزی گفت: در تلاشیم تا امکانات و تسهیلات لازم را برای واحدهای تولیدی فعال در زمینه ماسک فراهم کنیم تا با همه قوا به تولید بپردازند.

وی بیان داشت:‌ عمده مشکلات این واحدها تامین انرژی، مواد اولیه، اجزا و قطعات تولید د همچنین نیروی انسانی است.

گردان خاطرنشان‌ کرد: اکنون تولید در کارخانجات مختلف در جریان است و ما به دنبال تولید با حداکثر ظرفیت هستیم، اما توزیع ماسک‌ها بر عهده وزارت بهداشت است که اکنون از داروخانه‌ها گرفته شده و به خانه‌ها و مراکز بهداشت سپرده شده است.

وی یادآورشد: ‌۱۳ واحد تولیدی ماسک بهداشتی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور فعالند و به دلیل قرار داشتن در محدوده شهرک‌های صنعتی، از این وزارتخانه مجوز تولید دارند.

مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت خاطرنشان‌کرد:‌ مطابق آمار اعلامی وزارت بهداشت، ظرفیت اسمی واحدهای تولیدکننده ماسک (اعم از زیرمجموعه وزارت بهداشت یا وزارت صنعت) یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد در روز است که همه آنها در تلاشند با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در سه شیفت کار کنند.

وی گفت:‌ به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید ماسک از طریق هوایی و با کمترین زمان رسوب در گمرک باید تامین شود.

پیشتر «سیدحسین صفری» ‌مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرده بود:  ۱۵ تولیدکننده ماسک در کشور، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که پاسخگوی نیاز کشور است.

ویروس کرونا از دی‌ماه گذشته تاکنون در جهان بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. هشت نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 90802
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا