طرح انقلابی مجلس کاهش قیمت‌ مسکن را به‌دنبال دارد

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید البرز حسینی درباره تاثیر طرح جهش تولید مسکن بر کاهش قیمت اظهار کرد: بر اساس این طرح سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود از این رو بخش مسکن می‌تواند به عنوان پیشران اقتصادی کشور عمل ‌کند.


وی با بیان این‌که حداقل ۱۶۰ رشته شغلی به این حوزه مرتبط است و با آغاز فرآیند ساخت تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به حرکت در خواهند آمد، ادامه داد: در مراحل اولیه ساخت واحدهای مسکونی، صنایعی مانند فولاد و سیمان فعال شده و در مراحل بعدی صنایع مرتبط با تجهیزات داخلی ساختمان فعال می‌شوند.

وی افزود: ساخت و ساز گسترده مسکن حدود یک میلیون شغل ایجاد خواهد کرد، اگر طرح جهش تولید و تامین مسکن اجرایی شود با توجه به نشانه‌های نهفته در طرح به عنوان پیشران اقتصادی عمل کرده و واحدهای مختلفی را در حوزه صنعت به حرکت در می‌آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در طرح جهش تولید و تامین مسکن هیچ مانعی برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وجود ندارد، اضافه کرد: ساخت تمامی واحدهای مسکونی را بخش خصوصی برعهده می‌گیرد چرا که دولت وارد ساخت و ساز مسکن نشده بلکه شرایط را به لحاظ تامین منابع مالی، زمین و مصالح ساختمانی برای انبوه سازان فراهم می‌کند تا یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود.

حسینی با تاکید بر این‌که یکی از مسیرهای دور زدن تحریم‌ها را افزایش ساخت و ساز مسکن است، گفت: فعال شدن بخش مسکن حدود ۱۶۰ رشته شغلی را به حرکت وادار کرده و حتی به کار بسیاری از تولیدکننده‌های لوازم خانگی و صنایع وابسته رونق می‌دهد. در واقع هر متر مکعب ساختمان‌سازی برای حدود۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که طرح جهش تولید و تامین مسکن هم صنعت را به حرکت در می آورد و هم زمینه را برای خانه دار شدن اقشار آسیب‌پذیر فراهم می‌کند به هیبنا گفت: با توجه به نظر کارشناسان طرح جهش تولید و تامین مسکن علاوه بر رونق بخشی به واحدهای صنعتی و اشتغالزایی موجب برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا شده که این خود موجب کاهش قیمت مسکن و همچنین تبدیل خانه از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالا مصرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: از این رو طرح جهش تولید و تامین مسکن را می‌توان یک اقدام جهادی، انقلابی و علمی از سوی مجلس یازدهم برای ساماندی بازار مسکن دانست.

بر اساس طرح جهش تولید و تامین مسکن که به تصویب مجلس رسیده، دولت مکلف شده تا شرایط را برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی فراهم کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 187010
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا