طرح اقدام ملی مسکن برای تمام کشور طراحی شده است

جهان صنعت نیوز: محمد نبیان در بندردیلم استان بوشهر افزود: در طرح اقدام ملی اتفاقی که باید رقم بخورد  تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور است و سهم استان و شهرستان‌ها مشخص و اعلام و برای بندردیلم نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی،  اتمام مسکن مهر را دغدغه دولت دانست و  گفت: پرونده مسکن مهر به جز آنهایی که مشکل حقوقی و پیشرفت زیر ۳۵ درصد دارند باید تا پایان سال جاری در تمام کشور بسته شود.

نبیان بیان کرد: تسهیلات مسکن مهر از ۴۰۰ به ۴۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در بحث مسکن  به دنبال این هستیم که بتوانیم دغدغه به حق مردم حل شود.

رئیس سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: باتوجه به موجود بودن زمین و امکانات در شهرستان دیلم ، این اختیار را به استان بوشهر خواهیم داد تا در زمینه مسکن‌دار شدن مردم منطقه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه  زمین‌های موجود در مناطقی نظیر محله تنوب و برخی دیگر نقاط شهر  دیلم ملی است، افزود: این زمین‌ها پس از برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام گرفته  توسط منابع طبیعی و تصویب طرح جامعه شهری اعم از محدوده و حریم  شهر طبق ماده ۱۰ به نام دولت است و کارگزاری آن در استان  به راه و شهرسازی و در ستاد به سازمان ملی زمین و مسکن می‌رسد.

بنیان اظهارداشـت:  این زمین‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توان گفت چون بیش از چندین سال افراد  در آن سکونت دارند  مالک محسوب می‌شوند و باید طبق قانون مراحل لازم را برای تملک کردن طی کنند.

وی گفت: ما قانون بالادست داریم و در زمینه واگذاری زمین نیز قانون‌گذار ابلاغ  و چهار شرط شامل قرمز نبودن فرم (ج) ، برخوردار نشدن از  هیچ امکانات دولتی ،نداشتن سند مالکیت،  دریافت نکردن  تسهیلات و مدت ۵ سابقه در محل سکونت اعلام کرده است.

رئیس سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی اجرای قانون را سرلوحه تمام اقدام و کارها در این وزارتخانه  دانست و بیان کرد: در هر صورت  قانون‌گذار تکالیفی  برای ما ایجاد کرده و  مکلف به اجرای قانون هستیم.

وی افزود : از هر مسیری که در استان‌ها بتوانیم انجام بدهیم تکلیف داریم به مردم کمک شود تا مشکلات آنها را حل کنیم.

نبیان گفت: در صورت صدور مجوز شرکت شهرک‌های صنعتی ، ۱۵ هکتار به شهرک صنعتی دیلم در چارچوب قوانین اختصاص داده می‌شود.

وی با اختصاص زمین به پارک جنگلی در منطقه تنوب دیلم موافقت کرد و اظهار داشت:  این زمین برای اجرای طرح پارک فاز به فاز  واگذار شود.

شهرستان دیلم با جمعیتی بیش از ۳۲ هزار نفر در شمالی ترین نقطه استان بوشهر قرار دارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 67056
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا