صرفه‌جویی ۱۴۰ هزار یورویی با بومی‌سازی تجهیزات حفاری

به گزارش جهان صنعت نیوز:   این دستگاه با توان ۳۰ اسب بخار برای محیط‌های ضد انفجار طراحی و ساخته شده است که وزن هر یک از آنها در حدود ۷۰۰ کیلوگرم بوده و برای تمامی مخازن گل دکل‌های حفاری قابل استفاده است.


مدیرعامل یک شرکت حفاری در ایران با اشاره به بومی سازی این تجهیز حفاری در کشور، گفت: این در حالی است که «اجیتیتورهای» عمودی (تجهیزات حفاری) از پیچیدگی‌های مهندسی بیشتری در گیربکس و طراحی برخوردارند و نیز فضای کمتری نسبت به نمونه‌های افقی اشغال می‌کنند.

«حمید رضا ثقفی» افزود: از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده در ساخت این دستگاه می‌توان به قابلیت تغیر فاصله پروانه‌ها و همچنین طراحی ویژه برای کار در شرایط سخت و در دمای محیطی حداکثر ۶۰ درجه سانتیگراد اشاره کرد.

ثقفی با بیان اینکه هم اکنون این اجیتیتور بومی‌سازی‌شده در دکل حفاری در حال کار است، تصریح کرد: با توجه به تقاضای پروژه برای خرید چهار دستگاه اجیتیتور از خارج ایران که طبق برآوردهای انجام شده، هزینه‌ای افزون بر ۳۵ هزار یورو برای هر دستگاه نیاز دارد و نیز مشکلاتی مانند وجود تحریم‌ها و تامین به موقع کالا، این دستگاه بومی‌سازی شده و در مقایسه با نمونه خارجی، به میزان ۴ برابر هزینه ها را کاهش می دهد.

این دستگاه از نظر کیفیت و عملکرد با نمونه خارجی آن کاملا قابل رقابت بوده و در تمام دکل‌های خشکی و دریایی قابل استفاده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 119869
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا