صدور ۵۹۲ میلیارد تومان بیمه‌نامه از سوی صندوق بیمه معدنی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «فرید دهقانی» مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی ۱۴ سال از فعالیت خود، یکهزار و ۷۴۲ فقره بیمه نامه سرمایه گذاری و اعتباری به مبلغ ۱۰۲۸ میلیارد تومان صادر کرد که ۵۹۲ میلیارد تومان آن، مربوط به ۲ سال گذشته است.


وی افزود: تقویت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی کشور به منظور توسعه سرمایه گذاری های خطرپذیر بخش معدن و صنایع معدنی یکی از اقدامات مهمی است که در سال ۹۸ عملیاتی شد.

دهقانی با اشاره به اقدامات اخیر ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق افزود: یکی از پشتوانه های این صندوق، افزایش سرمایه است که در سال ۹۸ از ۱۴۳ میلیارد به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که طبق برنامه های سازمان ایمیدرو، این نهاد پشتیبان معادن بخش خصوصی، سال ۹۹ برنامه افزایش سرمایه تا ۵۰۰ میلیارد تومان را پیش رو دارد.

وی یادآور شد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، حمایت از طرح فعال سازی معادن کوچک را نیز جزو فعالیت های خود دارد.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در چارچوب اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها فعالیت می کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 96185
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا