صدور مجوز مشاغل خانگی الکترونیکی شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد شریعتمداری » با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  مجوزهای مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود .


وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی، برای تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی کرده است.

وزیر کار با بیان این که شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوز،  از مزایای  الکترونیکی شدن مجوزهای  مشاغل خانگی  می باشد، اظهار کرد: این طرح ابتدا در ۴ استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در روند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط   مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه  و طراحی شد. 

همچنین در سال ۱۳۹۸  برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد در صد الکترونیکی برنامه ریزی شد و در حال حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری است و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی تماما الکترونیکی شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91640
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا