شیوه‌نامه جدید بهره‌برداری از مراتع کشور تدوین شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مسعود منصور در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این شیوه‌نامه به صورت جامع و کامل تدوین شده و با ابلاغ آن بسیاری از مشکلات در زمینه صدور پروانه و حقوق عرفی و وراثت رفع می‌شود.


وی افزود: اجرای طرح کاداستر و تداخلات اراضی نیازمند تعامل بسیار مناسب و مؤثر امور اراضی و منابع طبیعی، اداره ثبت و … است، بنابراین هم‌افزایی بین ادارات و دستگاه‌های ذیربط لازمه اجرای کاداستر و رفع تداخلات است.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: عملکرد استان قزوین در رفع تداخلات جزو استان‌های موفق کشور است.

سهم قزوین از اعتبارات صندوق توسعه ملی در طرح‌های آبخیزداری افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست با بیان این که سهم استان قزوین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در تکمیل و اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری افزایش می‌یابد، گفت: استان قزوین عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع بسیار ارزشمندی دارد که برای صیانت از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه و اعتبار بیشتری هستیم.

خمسه با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخونداری و آبخیزداری در استان افزود: تخصیص اعتبارات برای اجرا و تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تأثیر بسزایی در صیانت و تقویت منابع و سفره‌های زیرزمینی دارد.

به گفته وی، برای صیانت از این سرمایه ملی در استان قزوین نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان جنگل‌ها هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش طرح کاداستر در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و ساماندهی آنها، گفت: طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی سال گذشته در سطح ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرا شد.

وی افزود: طرح کاداستر یا حدنگاری باید در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اجرایی شود که تاکنون اطلاعات و نقشه‌برداری از بیش از ۸۵ هزار هکتار آن انجام شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 116441
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا