شیوع اعتیاد در دانش آموزان چند درصد است؟

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  امیرعباس لطفی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در حاشیه نخستین نشست خبری اش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمع آوری معتادان متجاهر با تاکیدات ویژه در تهران همچنان در جریان است در نه ماهه امسال ۱۵۸ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده است که سال گذشته در همین بازه زمانی تعداد ۱۶۸ هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده بود.


وی افزود: میزان شیوع اعتیاد در جامعه دانش آموزی ۲.۱ درصد است.

لطفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد معتادان متجاهری که در کمپ ها نگهداری می شوند بعد از خارج شدن شان از کمپ ترک اعتیادشان به تثبیت رسیده است، گفت: آمار موثقی در این باره نداریم اما به طور کلی می توانیم بگوییم ۲۰ تا ۳۰ درصد از افرادی که از کمپ ها مرخص می شوند به تثبیت در درمان ترک اعتیاد رسیده اند.

وی ادامه داد: دوره درمانی را در مراکز کمپ ها به منظور کاهش رفتار پرخطر معتادین طولانی تر کرده ایم، این دوره در ابتدا سه ماه بود که با درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر به ۶ ماه افزایش پیدا کرد و الان هم تقاضای افزایش این بازه زمانی به دو سال را داریم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: حرفه آموزی افراد در کمپ ها برای ما مهم است چرا که یکی از دلایلی که افراد به اعتیاد روی می آورند، نداشتن شغل است.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر یک نهاد هماهنگ کننده است و برای جمع آوری معتادین متجاهر و همچنین برای درمان ابتدایی شان باید نهادهای اجرایی با این ستاد هماهنگ شود.

لطفی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی ما ایجاب می کند از مبارزه و مقابله با مواد مخدر دست برنداریم هر چند که پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد هم حائز اهمیت است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 78093
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا