شنبه اغلب مناطق کشور بارانی است

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  «فریبا گودرزی» گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران برخی نقاط استان‌های واقع در غرب کشور ، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر، شمال فارس و از بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش باران رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال غرب چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و برخی نقاط فارس و بوشهر است که با آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق روبرو می‌شویم.

به گفته گودرزی، این سامانه در روز یکشنبه به تدریج از نواحی غربی کشور عبور کرده و در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از جنوب کشور فعال خواهد بود. از اواخر شنبه و روز یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و در روز دوشنبه بارش پراکنده باران در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطر نشان کرد که دوشنبه بعدازظهر این سامانه از کشور خارج می‌شود و در روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام است. همچنین در روز شنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

تهران فردا برفی و بارانی است

گودرزی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز غبار صبحگاهی دارد اما از بعداز ظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده مواجه می‌شود. فردا شنبه در برخی از ساعات بارش برف و باران را برای استان تهران داریم؛ کمینه دمای تهران امروز ۳ درجه سانتی گراد و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۱ درجه سانتی گراد میرسد.

وی همچنین در مورد گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: زنجان با ۷ درجه زیر صفر و بندرعباس دیروز با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار برگزیده
شناسه : 79098
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا