شناسایی ۱۸۵ سایت جعل‌کننده نماد تجارت الکترونیک

به گزارش جهان صنعت نیوز: مدیر سامانه پایشگر هوشمند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که بررسی سایت‌ها از شهریورماه تاکنون نشان می‌دهد ۱۸۵ کسب‎وکار، لوگوی نماد الکترونیک را جعل کرده بودند.«سارا جامی» روز دوشنبه گفت:  تا شهریور ماه نیز بیش از ۳۰ هزار وب سایت پایش و مشخص شده بود که ۲۰۰ کسب‌وکار لوگوی نماد الکترونیک را جعل کرده اند.

وی ادامه داد: پس از آن پایش‌ها ادامه یافت و ۱۸۵ کسب‌وکار دیگر که این نماد را جعل کرده بودند، شناسایی شدند. به این ترتیب که ۵۰ کسب‌وکار منقضی و ۲۵ کسب‌وکار تعلیق‌شده از این نماد به صورت غیرقانونی استفاده می‌کردند.

به گفته جامی، ۱۱۰ کسب‌وکار که متقاضی نماد بودند نیز اقدام به جعل این لوگو کرده بودند.

مدیر پدافند غیر عامل مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام این سایت‌ها را تخلف دانست و افزود: ابتدا به این کسب‌وکارها درباره تخلف صورت گرفته هشدار و ۴۸ ساعت فرصت داده می‌شود که نماد را از روی سایت پاک کنند.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری نکردن سایت‌های جاعل، با دادستانی نامه‌نگاری شده و سپس اقداماتی نظیر فیلتر روی سایت‌ها اعمال می‌شود.

جامی در پاسخ به این سوال که آیا میزان خریدها از سایت‌های جعل‌کننده نماد مشخص است یا خیر، گفت: خیر، چون پایشی بر تراکنش‌ها و فاکتورها صورت نمی‌گیرد، اما اگر خریداران از این سایت‌ها شکایت کرده باشند به آن رسیدگی می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 91989
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا