شمار بیکاران کره ای بیشتر شد

جهان صنعت نیوز: طی ماه نوامبر شمار بیکاران ۴۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده و به ۱ میلیون و ۲۶ هزار نفر رسیده است. هم‌چنین طی این مدت شمار شاغلان کره جنوبی به بیش از ۲۷ میلیون و ۲۶۴ هزار نفر رسیده که هفت هزار نفر بیشتر از ماه قبل بوده است.

از سوی دیگر نرخ مشارکت در بازار کار با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۶۳.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. نرخ اشتغال اما بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۶۱.۱ درصد باقی مانده است.

در شرایطی که نرخ تورم در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به سطح منفی رسیده است، عملکرد نیرومند بازار کار می‌تواند دست بانک مرکزی را برای تداوم سیاست های محرک بار بگذارد.

نرخ بیکاری جوانان که شمار جمعیت بیکار ۱۵ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد طی این مدت به هفت درصد رسید که ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده در ماه قبل و ۰.۷ درصد کمتر از رقم ثبت شده در انتهای سال گذشته است. در بین بخش های مختلف، بخش بهداشت و درمان با اشتغال‌زایی برای ۱۳۵ هزار نفر در صدر قرار دارد و خدمات با اشتغال زایی برای ۸۲ هزار نفر در رده بعدی قرار دارد.

متوسط نرخ بیکاری در کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۶۵ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ۷.۱ درصد در ژوئن ۱۹۹۹ و کمترین رقم نیز سه درصد سپتامبر ۲۰۰۲ است.

اخبار برگزیده
شناسه : 70307
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا