شماره تازه مجله «عصر مس» منتشر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از مس پرس: مجله «عصر مس» با عنوانِ «رسانه مکتوبِ صنعت مس ایران»، شماره دهم دوره تازه و شماره ۷۹ پی‌درپیِ این نشریه به‌شمار می‌رود و به تاریخِ آذر و دی‌ماه ۱۳۹۸ در ۷۲صفحه انتشار یافته است. در این نشریه آخرین رویدادها و دستاوردهای شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه تولید، توسعه، فروش، آموزش و مسئولیت اجتماعی منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، صفحات آغازین این شماره از نشریه، به یادکردی از سپهبد رشید اسلام و ایران، سردار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» مزین شده و با گزارشی مصور از بازدید این سردار زنده‌یاد در سال ۱۳۶۵ از شرکت مس همراه است.

در صفحات بعد این شماره از نشریه، گزارش کامل برنامه‌های مربوط به طرح‌های توسعه شرکت مس در استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان که با حضور دکتر «رضا رحمانی»، وزیر صمت، دکتر «خداداد غریب‌پور»، رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو و دکتر «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت مس، برگزار شد، آمده است. همچنین، گفت‌وگوهایی با مهندس «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره شرکت مس، دکتر «کیارش مهرانی» معاون مالی اقتصادی و مهندس «بهروز رحمتی»، معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس دیده می‌شود. گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی درخصوص فعالیت‌های امور تحقیق و توسعه شرکت مس در مجتمع‌های سرچشمه، سونگون و شهربابک، از دیگر مطالب این شماره از نشریه است.

تداوم موفقیت در سایه تداوم همدلی
«حیدر ضیغمی» مشاور مدیرعامل و مدیرگروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، در بخشی از سرمقاله این شماره از «عصر مس» چنین نوشته است: «توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران در سال رونق تولید، همچنان به لطف خدای متعال و همت پرسنل سخت‌کوش این شرکت در جای‌جای کشورمان تداوم دارد. در ایام پیش از انتشار شماره جدید مجله «عصر مس»، اجرای دو طرح بسیار مهم در شمال‌غربی و جنوب‌شرقی میهن عزیزمان رسانه‌ای شد؛ یکی با آیین آغاز و دیگری با مراسم بهره‌برداری. اواخر آذرماه بود که عملیات اجرایی طرح‌های تکمیل چرخه تولید مجتمع مس سونگون در استان آذربایجان شرقی با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت آغاز شد و اواخر آبان‌ماه بود که کارخانه اسید‌سولفوریک مجتمع مس سرچشمه در سفر رئیس‌جمهور محترم به استان کرمان افتتاح شد. صنعت مس در این ایام با رویدادهای مهم و مؤثر دیگری هم همراه بوده که گزارش‌های آن‌ها با هدف ثبت و ضبط و مستندسازی، در صفحات مجله آمده است… بحمدالله شرکت ملی صنایع مس ایران در مسیری رو به رشد حرکت می‌کند و تداوم این حرکت، نویدبخش پیشرفت و اعتلای بیشتر کشور بزرگ‌مان در این عرصه بزرگ است، آن‌هم در شرایطی که ایران اسلامی با دشوارترین فشارها و تنگناها و تحریم‌های ناجوانمردانه مواجه است. این موفقیت‌ها بدون تردید، با استعانت از حضرت حق و به درایت و همت همه مدیران و کارکنان شرکت مس و البته همدلی ایشان رقم خورده است؛ چنان‌که چندی پیش در سخنان مدیرعامل محترم هم به این مهم اشاره شد که: بدون همدلی پرسنل و مدیران، به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتیم. رمز موفقیت شرکت ملی صنایع مس ایران، در تداوم این همدلی است.»

نویسندگان و تصویرگران باتجربه در «مس‌آباد»
شماره دوم نشریه «مس‌آباد» نیز، که با هدف عمق‌بخشی به روابط بین کارکنان و خانواده‌های آنان با شرکت ملی صنایع مس ایران و با حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس شکل گرفته، به‌عنوان ضمیمه کودک و نوجوان شماره تازه مجله «عصرمس» منتشر شده است. دومین شماره «مس‌آباد» که به تاریخِ آذر و دی‌ماه ۱۳۹۸ در ۴۰صفحه منتشر شده، در میان فرزندان کارکنان مجتمع‌های تولیدی شرکت مس در کشور توزیع می‌شود.

«مس‌آباد» که با سردبیری «لیلا ملت‌دوست» و مدیریت هنری «مسلم علم‌زاده» منتشر می‌شود، تلاش کرده بهترین‌های حوزه کودک و نوجوان را دور هم جمع کند تا نشریه‌ای پربار و غنی برای فرزندان کارکنان شرکت مس باشد. در این شماره، داستان‌ها و شعرهایی از نویسندگان و شاعران سرشناسی همچون «فرهاد حسن‌زاده»، «بیوک ملکی»، «محمود پوروهاب»، «لاله ضیایی»، «طیبه شامانی»، «باران نوروزی»، «نیره‌سادات هاشمی»، «بیتا مقدمی»، «علی خوش‌جام» و «یاسمن رضاییان» منتشرشده. همچنین، از این شماره، بخش بازی و سرگرمی نیز با طراحی «علی جانب‌الهی» به هر دو بخش کودک و نوجوان مجله افزوده شده است.

در زمینه تصویرگری نیز، در شماره دوم «مس‌آباد» آثاری از جمعی از بهترین‌های حوزه تصویرگری کشور ازجمله «مجید صابری‌نژاد»، «یگانه یعقوب‌نژاد»، «عاطفه فتوحی»، «مهدی بادیه‏پیما»، «زینب امیری‌مقدم»، «شیوا قاضی»، «نسترن عنبری»، «منصوره محمدی»، «سعید خالقی» و «مهسا زیباروی» به چاپ رسیده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 84191
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا