شرایط تسهیل ورود وسایل پرنده هوانوردی به کشور بررسی شد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرایط تسهیل ورود وسیله پرنده در جلسه کمیته هوانوردی عمومی سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

همچنین کارگروهی با موضوع بازنگری در سازمان و نحوه فعالیت مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور با هدف استفاده بهینه از ظرفیت این مرکز در راستای توسعه هوانوردی عمومی در سطح کشور تشکیل شد.

با توجه به لزوم توسعه فعالیت، ارتقا ایمنی و انضباط بخش هوانوردی عمومی، از مدت‌ها قبل نسخه پیش‌نویس مقررات ‘ نحوه فعالیت وسایل پرنده فوق سبک’ تدوین و جهت بهره برداری ذینفعان و ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

این دستورالعمل با رویکرد توسعه و تسهیل در بهره برداری این دسته از وسایل پرنده و با مشارکت حداکثری فعالان و نخبگان این حوزه و با استفاده از تجربیات و مطالعات گذشته و روندهای موجود در دیگر کشورها تدوین شد.

 از موارد قابل توجه این مقررات می توان به تطبیق آن با کلیه قوانین و مقررات بالادستی، درنظر گرفتن باشگاه های ورزشی هوایی، ایجاد مراکز معاینه فنی، ایجاد مراکز تفریحی جهت وسایل پرنده غیر فوق سبک مانند بالن و گلایدر و امکان بهره برداری شخصی از این وسایل اشاره کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 161325
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا