شرایط ارائه تسهیلات ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی به تالارداران اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  از اتاق اصناف ایران، این اتاق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران در ۱۹ ماهه گذشته از شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر صنوف، تسهیلات ویژه‌ای به تالارها و باغ‌تالارها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تایید خواهد شد.


این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال فهرست تالارهای متقاضی دریافت تسهیلات از سوی اتاق اصناف شهرستان و ثبت آن در سایت ایرانیان اصناف تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده و لازم است تالارداران هرچه سریعتر و پیش از این تاریخ درخواست خود را به اتحادیه مربوط برسانند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ضروری است تالارداران با بازرسان اتحادیه همکاری لازم را داشته باشند تا میزان تسهیلاتی که به ایشان بر اساس متراژ تعلق می‌گیرد، تعیین و ثبت شود.

برپایه این گزارش، مبلغ تسهیلات استحقاقی دارندگان تالارهای پذیرایی به شرح زیر است:
گروه یک: سقف مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای تا ۴۰۰ متر مربع (باغ‌تالار)

گروه دو: سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی برای مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع (فضای سالن)/ مساحت برای بازه ۴۰۰ تا یک‌هزار متر مربع (باغ تالار)

گروه سه: سقف مبلغ ۴۵۰ میلیون تومانی برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر (فضای سالن)/ مساحت بازه یک‌هزار متر مربع و بیشتر (باغ تالار)

درباره فضای سالن یا باغ تالار، فقط یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

به دلیل شرایط خاص تالار داران، مراحل ثبت و ارسال تقاضا از طریق اتحادیه و متعاقب آن اتاق اصناف شهرستان و در نهایت بارگذاری فایل اطلاعات متقاضیان (فقط تالارها و باغ‌تالارها) در سامانه ایرانیان اصناف مطابق بخشنامه ابلاغی به شماره ۷/۰۹/۷۰۹۵ مورخ بیستم مرداد ماه ۱۴۰۰ اتاق اصناف ایران خواهد بود.

تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به‌صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود. مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط نخست این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که در مجموع دوره اقساط ۲۷ ماه خواهد بود.

همچنین، وثایق این تسهیلات بدین شرح است:

تا ۱۶۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک

۱۶۰ تا ۴۸۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

۴۸۰ تا ۱۶۰۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیون ریال: سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)

از ۲۰۰۰ میلیون ریال بالاتر: ارائه تضمین صادره از سوی صندوقهای ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف

سقف مبلغ سفته برای همه این میزان تسهیلات ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات (سفته الکترونیکی یا فیزیکی) است.

پیش از این اعلام شده بود دولت به‌ازای هر یک نفر از کارکنان ۱۴ گروه شغلی تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی می‌پردازد. بر این اساس، اتاق اصناف ایران از صنوف مشمول این تسهیلات دعوت به ثبت‌نام در سامانه «کارا» می‌کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 215850
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا