شاخص بورس ۵۹۹۹ واحد رشد کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۶۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۸۰۰ واحد افزایش به ۱۰۹ هزار و ۹۷۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۲۰۲ واحد رشد به ۷۳ هزار و ۴۴۴ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۸۹۵ واحد افزایش به رقم ۴۱۹ هزار و ۷۸۴ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۱۲۲ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۲۷۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۴۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۸۸ واحد،  معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۹۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۹ واحد، ایران ترانسفو (بترانس) با ۱۸۷ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۶۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۶۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، مس شهید باهنر  و داروسازی زاگرس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۸ میلیون و ۵۱۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۱۸ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار ۶۷۸  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۶۲۰ میلیون و ۵۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز تمامی نمادها در معاملات این بورس تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند که نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و بیمه کوثر (کوثر) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 81696
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا