شاخص بورس عقب نشینی کرد

جهان صنعت نیوز:  در معاملات امروز بورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۵ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در ۶۵۵ هزار نوبت داد و ستد شد.


همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۸۹ واحد کاهش به ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۲۷ واحد کاهش به ۵۷ هزار و ۸۱۶ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۲۰۰ واحد کاهش به رقم ۳۴۶ هزار و ۷۳۸ واحد رسید، شاخص بازار اول سه هزار و ۲۱ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۷۴۷ واحد کاهش داشتند.

در معاملات امروز بورس علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۶۹، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۲۸ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۱۰ واحد و پتروشیمی جم (جم) با ۴۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۴۴ واحد، شرکت مخابرات ایران (اخابر) با ۲۱۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۹۱ واحد، س. نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۸۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۸۳ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۷۳ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، بانک صادرات ایران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه بانکی ها در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۱ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۹۹۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۶۴۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین همه نمادها، قاسم ایران (قاسم)، بانک دی (دی)، نفت پاسارگاد (پاسارگاد) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 48795
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا