سیلندرهای گاز خودروهای سواری استاندارد است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   وحید مرندی مقدم در ارتباط با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره تولید کپسول‌های نوع ۴ کامپوزیتی که برای مخزن گاز اتوبوس‌ها به کار می‌رود افزود: واحد تولیدی این نوع کپسول‌ها یک سری نواقص و مشکلات دارد که به آن اعلام کرده‌ایم و در جلسه هفته گذشته نیز مقرر شد نماینده وزارت نفت حضور داشته باشد که هر گاه مشکلات این واحد تولید رفع شود یک یا دو روز بعد پروانه استاندارد آن صادر شود.


وی گفت: آزمایش هیدرواستاتیک سیلندرهای کامپوزیت با سیلندرهای فولادی متفاوت است و واحد تولیدی سیلندرهای کامپوزیت تا یک هفته پیش تجهیزات این آزمایش را نداشت و ما نمی‌توانیم به دلیل نصب این سیلندرها روی سقف اتوبوس با جان مردم بازی کنیم.

مرندی مقدم افزود: این واحد تولیدی، ۵ سال پیش اقدام به تولید کپسول‌های کامپوزیت کرد اما برای استاندارد آنها دیر اقدام کرده است.
وی گفت: برای هر واحد تولیدی آزمون‌ها و زمان‌های متفاوتی برای ارائه پروانه استاندارد وجود دارد که اگر زمان این آزمون‌ها و الزامات تولیدکننده را کنار بگذاریم صدور پروانه استاندارد، یک هفته زمان می‌برد.

وی گفت: هفته آینده در شورایعالی استاندارد روش‌های جدید ارزیابی انطباق و بحث ارزیابی از راه دور مطرح می‌شود.

حسین یعقوب پور مدیر عامل کارخانه تولید سیلندرهای نوع ۴ کامپوزیت نیز در ارتباط تلفنی با خبر ۲۱ گفت: در یک ماه گذشته همه مشکلات استاندارد واحد تولیدی خود را رفع کرده‌ایم و سه چهار مورد جزئی مانده است که آنها را نیز برطرف می‌کنیم.

وی افزود: در سال ۹۵ که کپسول‌های کامپوزیت را تولید کردیم کسی به ما اعلام مغایرت با استاندارد نکرد.

یعقوب پور گفت: آن زمان می‌توانستیم با هزینه بسیار کمتر، آزمایشگاه خود را تجهیز کنیم اما اکنون هزینه‌های ما در این زمینه ۱۰ برابر شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 129930
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا