سکاندار جدید پاستور

به گزارش جهان صنعت نیوز:  با این وجود، مراسم تنفیذ دارای حاشیه‌هایی بود که به اختصار به آنها می‌پردازیم. در ابتدای مراسم تنفیذ که با حضور مسوولان کشوری و لشکری در شرایط خاص کرونایی و با رعایت پروتکل‌های سخت بهداشتی و فاصله زیاد حاضران از یکدیگر به همراه ماسک برگزار شد، آیه ۷۸ سوره حج قرائت شد که در آن تاکید می‌شود: «حق جهاد در راه او را به جای آرید.»

گفتنی است، چهره‌های مختلفی با دیدگاه‌های سیاسی متفاوتی در این مراسم شرکت کردند تا شاهد آغاز دولت سیزدهم باشند. در سمت راست آیت‌الله خامنه‌ای، حسن روحانی، احمدجنتی و صادق آملی‌لاریجانی نشسته بودند و سمت چپ ایشان، روسای قوای سه‌گانه یعنی ابراهیم رییسی، محسنی‌اژه‌ای و محمدباقر قالیباف قرار داشتند. همچنین رقبای انتخاباتی او و برخی چهره‌های نظامی از جمله سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و سردار امیرعلی‌ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و اعضای کابینه دولت روحانی در این مراسم حضور داشتند.

نکته جالب مراسم، همنشینی محمدجواد ظریف با سعید جلیلی بود. در حاشیه این مراسم تصویری از گپ‌وگفت سیدحسن خمینی، روحانی و رییسی نیز منتشر شد. احمد علم‌الهدی، امام جمعه موقت مشهد که پدر همسر ابراهیم رییسی است هم در مراسم تنفیذ داماد خود شرکت کرد و از دیگر حاضران مراسم بود. البته در این مراسم سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد روسای جمهوری پیشین کشورمان، از جمله غایبان این مراسم بودند.

پس از قرائت قرآن‌کریم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت دوازدهم پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی از روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه داد.

رحمانی‌فضلی در این گزارش تاکید کرد: «وزارت کشور به عنوان متولی انتخابات از یک سال گذشته با تشکیل ستاد انتخابات و فراهم‌سازی تمهیدات لازم و با هماهنگی شورای نگهبان و با رعایت اصول قانون‌مداری و بی‌طرفی و رقابت سالم و مشارکت حداکثری، کوشید تا ضمن ارتقای شور سیاسی کشور، امکان حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات را فراهم کند.»

اشاره‌ای به متن حکم تنفیذ

پس از گزارش وزیر کشور، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر انقلاب، متن حکم تنفیذ رییس‌جمهور را قرائت کرد که در قسمتی از آن به نقل از مقام معظم رهبری آمده بود: «امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ خدمت و آماده‌ حرکت جهشی در همه‌ عرصه‌ها، و نیازمند مدیریتی با کفایت و جهادی و دانا و شجاع است که بتواند توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ ملت، به ویژه جوانان را که بسیار فراتر از مشکلات است، بسیج کرده و به میدان کار و تلاش سازنده آورد؛ موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را به جِدّ دنبال کند، و قشرهای متوسط و پایین جامعه را که سنگینی مشکلات اقتصادی بر دوش آنهاست، توانمند سازد؛ مدیریتی که با مشی فرهنگی خردمندانه، مسیر اعتلای مادی و معنوی ملت ایران را هموار کرده، حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته‌اش را شتاب بخشد.»

سپس رهبر معظم انقلاب حکم تنفیذ رییس‌جمهوری را به سیدابراهیم رییسی اعطا کرد. رییسی پس از دریافت حکم تنفیذ که بدون آداب خاصی برگزار شد، گفت: «شرط ادب و احترام در مراسم تنفیذ از سوی مقام معظم رهبری این بود که من دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم لکن به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.»

پس از اعطای حکم تنفیذ، رییسی به بیان مواردی از جمله پیام مردم در انتخابات ۲۸ خرداد پرداخت و دقایقی در این باره صحبت کرد. بعد از آن، رهبر انقلاب طی سخنانی به رییس‌جمهور، مسوولان دولتی و دیگر مسوولان کشور توصیه‌هایی کردند که شامل توصیه‌هایی در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی بود.

رهبری در انتها ضمن خسته نباشید به دولت دوازدهم تاکید کردند: «این مراسم تنفیذ که متکی به قانون اساسی و رسمی که امام بزرگوار در کشور بنیانگذاری کردند در این چند دهه بارها تکرار شده است و مظهری از جابه‌جایی مسوولیت بسیار مهم قوه‌مجریه است که مدیریت کشور را برعهده دارد آن هم به شکلی آرام، متین و عقلانی.»

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 207167
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا