سود ۷۰ درصدی در انتظار خریداران اوراق سلف نفتی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   در همین راستا طرح عرضه اوراق سلف نفتی مطرح شده است که به گفته رییس دفتر رییس جمهوری، بر اساس اهداف این طرح این امکان برای مردم ایجاد می‌شود که بتوانند از یک بشکه تا صدهزار بشکه نفت بخرند.


اما آیا طرحی که دولت می خواهد با آن هم کسری بودجه خود را جبران کند هم برای کشور ارزآوری کند مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت ؟

در این خصوص سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی معتقد است وضعیت بازار سهام و طلا به حدی رسیده که مردم جرات سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها را ندارند بنابر این مردم می توانند به جای اینکه دلار بخرند و در خانه نگه دارند ، اقدام به خرید کاغذی بشکه های نفت کنند .

حمید حسینی با اشاره به اینکه اکنون قیمت هر بشکه نفت ۳۵ دلار است به جهان صنعت نیوز گفت : پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ قیمت هر بشکه نفت به ۵۵ دلار برسد. یعنی طی دو سال ۷۰ درصد سود دلاری نصیب خریداران نفت خواهد شد و چنانچه قیمت دلار هم افزایش یابد سود ناشی از قرارداد‌های سلف نفتی بیشتر می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کسی که اهل حساب و کتاب باشد قطعا از خرید اوراق نفت سود می‌برد افزود: بنابراین طرح اوراق فروش نفت می‌تواند برای مردم به شدت جذاب باشد.

وی همچینین با بیان اینکه کف قیمت اوراق از سوی شرکت نفت تضمین می شود گفت : از طرفی سود ناشی از افزایش قیمت نفت که با توجه به شرایط بازار کاملا مورد انتظار است به خریداران تخصیص می یابد که این أوراق را به الترناتیو خوبی برای ارز و سکه تبدیل خواهد کرد خصوصا که سود حاصله از مالیات معاف پیش بینی شده است.

حسینی همچنین تاکید کرد: تضمین شرکت نفت برای اوراق موجب باز گشت اعتماد مردم بعد از دوره بی اعتمادی ناشی از عملکرد گذشته موسسات مالی و اعتباری در گذشته خواهد بود.

به گفته سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی استفاده از درآمدهای آتی روشی مرسوم در صنایع نفتی است و مبنای این طرح جهت تامین مالی طرح هایی اعم از بالادستی و پایین دستی نفت است لذا نگرانی هزینه شدن وجوه اوراق در جایی غیر از بخش های توسعه ای و تولیدی منتفی است.
حمید حسینی معتقد است این طرح آغازی خواهد بود بر ورود بورس به بازار اینده و کاغذی که روش متداول بورسهای بزرک است که چندین برابر نفت فیزیکی را هر روز معامله کرده و رونق بازار سرمایه وپول را موجب میشوند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 129471
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا