سودجویی از کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  یکی از فعالین این صنف به جهان صنعت نیوز گفت:در روزهای اول پس از انتشار اخبار مربوط به ویروس کرونا تقاضای زیادی در حوزه تمامی اقلام شوینده و بهداشتی وجود داشت.

وی در ادامه افزود: .پس از اتمام آنها فروش شوینده‌های الکلی ، سفیدکننده‌ها و در نهایت سرکه با شیب زیادی افزایش یافتند.اما با اتمام این مواد، درخواست مجدد برای خرید مواد شوینده مورد نیاز از شرکت‌های تولیدی با تغییر شرایط همراه بود به گونه‌ای که عرضه محصولات درخواستی و پر تقاضا به صورت محدود ومشروط به خرید سایر محصولات شرکت‌ها بود . همچنین شرکت‌های عرضه کننده محصولات را با نرخ های جدید و بعضا بیش از قیمت ثبت شده بر روی کالا عرضه می کنند.

وی همچنین در خصوص انواع اقلام خارجی گفت:حتی اجناس غیرمرتبط به دلیل قاچاق بودن و یا محدودیت واردات نیز با قیمت بالاتر به فروش میرسند و آنچه که هست جنس‌های باقی مانده از قبل است و حتی بسیاری هنوز مایل به فروش همان جنس‌ها هم نیستند و ترجیح میدهند منتظر قیمت‌های بالاتر این محصولات بمانند.

وی به افزایش تقاضای مواد غذایی آماده مصرف و کنسروی در پی کاهش تقاضا از رستوران و کترینگ ها اشاره کرد و گفت: مردم دیگر تمایلی به خرید محصولات روز ندارند و به دلیل شایعات، اجناسی خریداری میشوند که قابلیت نگهداری برای مدت طولانی را داشته باشند و همچنین تولید آنها پیش از شیوع کرونا در ایران و چین باشد.بسیاری از مردم نگران آلوده بودن مواد اولیه وارداتی از چین هستند همچنین در رابطه با محصولات داخلی نیز تبلیغات برخی شرکت‌ها سبب کاهش خرید اجناسی با بسته بندی باز مانند تخم‌مرغ و نان شده است و تقاضا معطوف به بسته بندی‌هایی است که توسط دستگاه‌ها و نه افراد صورت گرفته است.

این فعال صنفی به افزایش تقاضا در برخی میوه‌ها و محصولات تقویت کننده دستگاه ایمنی اشاره کرد و گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن از دیگر تبلیغاتی‌‌ست که بر حجم و نوع تقاضای مردم اثرگذار بوده‌است.در همین راستا با افزایش چشم‌گیری در خرید قرص‌های مولتی ویتامین و سایر محصولات طبیعی مانند لیموترش مواجه هستیم که صعود بی‌قاعده قیمت‌ها را موجب شده است.به طوری که قیمت هر کیلوگرم لیموترش از سقف ۹هزارتومان به ۳۲هزار تومان و زنجبیل از حدود ۲۵هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 91547
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا