سودای اقامت در کشورهای همسایه با خرید ملک  

به گزارش جهان صنعت نیوز:  قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در باره خرید و ایجاد تمایل خرید ملک در کشورهای ترکیه ،قبرس وسایر کشورهای اروپایی به جهان صنعت نیوز گفت:مسکن یکی از نیازهای اولیه هر شهروندی به حساب می‌آید و کشورهای نامبرده با سوءاستفاده از این حس نیاز انسان‌ها و ایجاد حس عدم امنیت در کشور مبداء مردم را برای گرفتن اقامت با سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در کشورهای بیگانه تشویق و ترغیب می‌کنند،دولت با ورود در این حوزه مانع خروج ارز از کشور شود.


وی با هشدار به مردم گفت:مردم مخیر هستند که برای آینده خود تصمیم و سرمایه‌گذاری کنند اما دقت داشته باشند که متضرر نشوند و  علاوه بر اینکه سرمایه‌شان را از دست ندهند باعث خروج ارز از کشور نشوند.

 قلی خسروی در ادامه گفت:به هیچ عنوان مشاوران املاک داخل کشور این کار را انجام نمی‌دهند و اگر واحدی از این دست معاملات داشته باشد کار غیر قانونی کرده است و قطعا با آن واحد برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حال بیشتر افرادی که اقدام به خریدهای این چنینی می‌کنند باید بدانند تنها با خرید به آنها اقامت داده نمی‌شود بلکه ۵۰ درصد خرید ملک است و ۵۰ درصد اقامت در آن کشور و زندگی کردن در آنجاست که البته در کشوری مانند ترکیه املاک دولتی هستند و فقط اعیان ملک به نام افراد است ومانند ایران صددرصد یک ملک به نام فرد سند رده نمی شود.

خسروی با اشاره به شگردهای تشویق شهروندان به ارائه تسهیلات در خرید اشاره کرد و گفت:سوداگران با ایجاد تهاتر برای شهروندان خرید را سرعت می‌بخشند و با معامله آپارتمان آنها در ایران آپارتمانی در کشور مورد نظر به آنها می‌فروشند و الباقی را به صورت یورو دریافت می‌کنند تا از شهروندان برای تهیه یورو دچار مشکلات حاکم در خرید بازار ارز نشوند.

این فعال حوزه مسکن از دولت در خواست کرد تا با ورود به این موضوع و عامل قرار دادن یک بانک و صادرات محصولات تولید داخل به کشور مورد معامله از خروج ارز جلوگیری کند.

وی در ادامه افزود:در گذشته افرادی با اقدام به این گونه خریدها به امید سرمایه‌گذاری در خارج از کشور متضرر شده‌اند و ملکی که خریده‌اند را نتوانستند سند بزنند و یا یک ملک را به چند نفر فروخته بودند.آن زمان که  این خریدها در دبی رونق داشت مالباختگان زیادی داشتیم که به دلایلی مورد خود را به اتحادیه اعلام نکرده بودند.

 

 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 87842
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا