فرمانده نیروی انتظامی قم عنوان کرد:

سهم ۶۸ درصدی سهل انگاری مردم در سرقت‌ها

جهان صنعت نیوز| سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری پلیس با اشاره به انهدام ۵۰ باند سارقان حرفه‌ای در دی ماه سال جاری عنوان کرد: عمده ترینسرقت‌ها در قم ویژه دکل‌های مخابراتی، احشام، مغازه و وسایل داخل خودرو است.

فرمانده نیروی انتظامی قم افزود: سهل انگاری مردم در ایمن سازی خودرو و منازل سهم ۶۸ درصدی در سرقت دارد.

وی اظهار کرد: در دی ماه، سرقت خودرو در قم ۱۹ درصد کاهش داشته است ضمن اینکه در رابطه با سارقین منازل نیز ۱۰ باند شناسایی و منهدم شد همچنین در یک ماه اخیر شرارت در قم ۶ درصد و نزاع ۸ درصد کاهش داشته است.

آقاخانی بیان کرد: نیروی انتظامی در کشفیات جرایم اقتصادی و فرهنگی نیز موفقیت‌های خوبی داشته است، به طوری که در دی ماه امسال ۷۰ درصد کشفیات جرایم اقتصادی افزایش داشته است.

وی از کشف ۹۰ درصدی جرایم سایبری خبر داد و گفت: در دی ماه جرایم سایبری ۲۵ درصد افزایش داشته است و در این ارتباط ۳۰ نفر دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی قم خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی بی توجهی به حجاب و عفاف است در این ارتباط با رانندگانی که حجاب اسلامی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می‌شود و خودروی متخلفان یک هفته توقیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخورد با اماکنی که شئونات اسلامی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، یکی از طرح‌های جدی پلیس در قم است.

آقاخانی بیان کرد: در جهت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر، واحدهای گشت امر به معروف در ۲۰ نقطه از قم مستقر خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: مبارزه با قاچاق نیز از رویکردهای مهم پلیس است در این راستا در دی ماه ۳۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۱۲۱ میلیون تومان و ۲۷۶ هزار پاکت سیگار به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دام به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان کشف شده است.

وی گفت: طرح برخورد با خرید و فروش غیر قانونی ارز از بهمن ماه سال جاری با شدت بیشتری دنبال می‌شود، این طرح در جهت کمک به دولت و اقتصاد کشور و قطع دست واسطه گران و سودجویان عملیاتی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به توسعه چتر امنیتی در قم اظهار کرد: در سه ماه نخست سال ۹۸ سه مقر انتظامی به بهره برداری می‌رسد‌، همچنین تا پایان سال آینده ۲۲ مقر و مرکز انتظامی افتتاح خواهد شد.

وی در مورد کشفیات مواد مخدر در قم نیز یادآور شد: در دی ماه کشفیات هروئین ۱۹۵ درصد و تریاک ۶۴ درصد افزایش یافته است.

آقاخانی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تصادفات جرحی در قم در سال جاری بیان کرد: تصادفات فوتی نیز ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین ۴۸ درصد از تصادفات مختص موتورسواران است.

وی در پایان بیان کرد: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو از ۱۶ بهمن ماه سال جاری در قم در جهت کاهش ترافیک و آلودگی اجرا می‌شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 10433
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا