سهم ۳۱ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس این آمار در سال گذشته مجموعا ۸۱۸ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده و بخش خدمات بیشترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که ۳۳.۲ درصد، معادل ۲۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال گذشته به بخش خدمات، ۳۱.۲ درصد معادل ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن و ۱۹.۷ درصد معادل ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش بازرگانی تخصیص یافته است.

همچنین بخش کشاورزی و مسکن نیز به ترتیب  ۸.۷ و ۷.۱ درصد از این تسهیلات را دریافت کردند که مبلغ آن به ترتیب ۷۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ۵۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تسهیلات بخش بازرگانی تقریبا دو برابر شد

همچنین بر اساس این آمار تسهیلات بانکی پرداخت شده به بخش بازرگانی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۹۶، ۴۳.۷، ۳۵.۶ و ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال گذشته با کاهش ۳۷.۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ مواجه شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 107079
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا