سهمیه خریداران پی. وی. سی در بورس اصلاح شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “محسن صفدری” امروز یکشنبه افزود: مدیریت تقاضای محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی از سال گذشته در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

وی گفت: ماه های گذشته افزایش نرخ ارز و برخی نوسانهای بازار سبب شد تا تقاضای کاذب برخی تولید کننده نماها و دلالان را در خرید محصول پی. وی. سی شرکت های پتروشیمی از بورس کالا شاهد باشیم.

به گفته این مقام مسوول، ماهانه حدود ۴۰ هزار تن پی.وی.سی از سوی شرکت های یاد شده در بورس عرضه می شود، اما بررسی‌ها نشان داد تقاضای کاذب تا ۱۰۰ هزار تن برای آن وجود دارد.

صفدری تصریح کرد: این مساله سبب شد تا یک رقابت قیمتی غیر منطقی گاهی اوقات تا حدود ۷۰ درصد بیش از قیمت پایه بورسی را برای محصول پی.وی.سی شاهد باشیم که در یکی دو مورد، شرکت سهامی بورس کالا اقدام به ابطال معاملات کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک ماه پیش و با تصویب کمیته راهبری مدیریت تقاضا و کمیته تخصصی پتروشیمی ذیل ستاد تنظیم بازار، اصلاح سهمیه های پی.وی.سی متقاضیان در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفت.

مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی توضیح داد: اکنون سهمیه متقاضیان تعدیل شده، تقاضای کاذب ۱۰۰ هزار تنی به کمتر از ۳۰ هزار تن رسیده و این سهمیه های جدید در سامانه بهین یاب که متصل به بورس کالا است، اصلاح، اعمال و اطلاع رسانی شده است.

وی تاکید کرد: پیش از این با تقاضای کاذب ایجاد شده قرار بود پنج هزار تن از این محصول به بازار وارد و تزریق شود، اما با انجام این مهم از خروج ارز نیز جلوگیری شد.

صفدری گفت: اکنون اقدام لازم به منظور کاهش التهاب بازار، جلوگیری از تورم قیمتی برای مصرف کنندگان نهایی، عدالت در توزیع و قطع دست دلالان و تولید کننده نماها انجام شده و این اصلاح سهمیه ها و مدیریت تقاضا برای سایر مواد پتروشیمی ملتهب نیز اجرایی خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 126884
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا