سهل انگاری ایرانسل

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سینا تقوی ، کارشناس فناوری اطلاعات به «جهان صنعت» گفت: همایون شجریان شخصیت بسیار معروف و محبوبی است و باید کارشناسان ایرانسل پیش بینی می کردند که حجم استقبال و ثبت نام از کنسرت بسیار زیاد است.


او افزود: ایرانسل باید حجم زیادی به پهنای باند اضافه می کرد و سرور مناسبی را برای پخش زنده کنسرت انتخاب می کرد تا زمانی که URL یا همان آدرس سایت را وارد می کنید، سرور سایت پاسخگو بوده و لود شود.

تقوی در ادامه بیان کرد: زمانی که حجم بالایی از درخواست ها به سمت سرور ضعیف می رود، آن سرور پاسخگو نیست. مانند بسیاری از متقاضیان که در ثبت نام خودرو موفق نمی شوند سایت را باز کنند چراکه درخواست های بسیاری به سرور ثبت نام خودرو ارسال شده است.

او گفت: در کنسرت زنده همایون شجریان نیز بیش از ۷۱۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند و بسیاری موفق نشدند کنسرت را زنده تماشا کنند. سرور و پهنای باند لنز پاسخگوی این همه کاربر نبود.

تقوی با اشاره به اینکه حتی آماتورترین کارشناس هم می توانست چنین اتفاقی را آن هم برای کنسرت زنده همایون شجریان پیش بینی کند بیان کرد: باید خدا را شکر کنند که سرور به طور کامل از دسترس خارج نشده و نخوابیده است چراکه در صورت درخواست های بسیار زیاد اتفاقی مانند حملات DDOSS رخ می دهد و سرور از دسترس خارج می شود.

او افزود: ایرانسل باید پاسخگوی این وضعیت باشد و از کاربران عذرخواهی کند اما کاربران نباید فراموش کنند که ایرانسل چه خدمات رسانی نامناسبی داشته و آن ها موفق به تماشای زنده کنسرت نشدند. مردم ما همیشه اتفاقات را فراموش می کنند.

تقوی با اشاره به اینکه در دنیا قوانینی وضع شده تا در صورت بروز چنین اتفاقاتی از نرم افزار و شرکت مربوطه شکایت شود بیان کرد:  ظاهرا قوانین اینترنتی نباید در کشورمان وجود داشته باشد بلکه باید دزدی های اینترنتی وجود داشته باشد که از کاربران هزینه دریافت کنند و خدمات مربوطه را ارائه ندهند.

او افزود: اپراتورهای موبایل در کشورمان به ارگان هایی وابسته هستند که اگر هم از آن ها شکایت کنید راه به جایی نخواهید برد.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 109609
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا