سمت و سوی بازار فولاد در هفته ای که گذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بعد از فروش ۶۰ هزار تن بیلت این فولادساز به بهای ۳۴۰ دلار درب کارخانه، روسیه ۱۰ هزار تن بیلت را ۳۴۵ دلار CFR ترکیه، هفته قبل به فروش رساند که معادل ۳۳۰ دلار فوب بندر نووروسیک می باشد.

همچنین ۱۰ هزار تن بیلت روسیه ۳۳۵ دلار CFR ترکیه معادل ۳۲۰ دلار فوب Azov فروخته شد.

اکثر فولادسازان CIS بیلت را ۳۳۰ دلار فوب پیشنهاد می دهند و تقاضا در GCC به ویژه از عربستان وجود دارد. عربستان  به دنبال بیلت ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار CFR می باشد که معادل ۳۲۰ تا ۳۲۵ دلار فوب دریای سیاه است.

عمان سفارشات میلگرد را برای تحویل آوریل ۴۲۵ دلار CFR دریافت کرده است و با توجه به ممنوعیت حمل کامیونی و بسته بودن مرزهای زمینی تنها امکان دریافت از طریق دریا را دارد.

بهای سنگ آهن بالاست و قراضه نیز با کاهش عرضه، افزایش قیمت دارد بنابراین فولادسازان GCC برای تولید میلگرد به دنبال خرید بیلت هستند.

قیمت هر تن قراضه وارداتی به ترکیه با ۱۶.۵ دلار افزایش در یک روز به ۲۲۳.۵ دلار رسید.

اگرچه اثرات ویروس کرونا هنوز بر تجارت جهانی سایه افکنده است اما افزایش قیمت قراضه و بهبود صنعت فولاد چین می تواند به افزایش قیمت بیلت کمک کند.

هند هر تن بیلت را ۳۸۵ دلار CFR به کشورهای خاورمیانه پیشنهاد کرد.

در این میان شانس صادرات برای تولیدکنندگان چینی اندک است در حالیکه آنها توجیه خوبی برای واردات محصولات میانی دارند.

بانک مرکزی چین نرخ ذخایر را یک درصد کاهش داد و ۵۶ میلیارد دلار به نقدینگی افزود که محتمل است به بهبود بازار داخل فولاد در چین کمک کند.

اسلب نیز با افت ۴۰ دلاری ۳۲۰ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی شد. اسلب روسیه و برزیل ۳۵۵ دلار CFR چین شنیده می شود. چین تنها بازاری است که در شرایط کرونا ویروس خریدار اسلب است.

ایتالیا توقف فعالیت ها را تا ۱۳ آوریل تمدید کرد و ترکیه تولید را کاهش داده است.

قیمت ورق کلاف گرم ترکیه ۴۳۰ تا ۴۲۵ دلار داخلی می باشد اما خریداران برای تخفیف بیشتر فشار می آورند و ۳۹۵ دلار فوب ارزیابی شد.

میلگرد CIS حدود ۳۷۲ دلار فوب معامله شد و مفتول ۴۰۰ دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد شد.

اخبار برگزیدهدیدگاه
شناسه : 99592
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا