سفر غیرمنطقی نماینده‌ها به کیش

به گزارش جهان صنعت نیوز: در گرما گرم انتشار ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی جزو اولین نهادهایی بود که به تعطیلات کرونایی رفت ،هنوز چند روز از این خبر نگذشته بود که خبری در فضای مجازی توجه کاربران را به خود جلب کرد چند نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه خانواده هایشان به کیش سفر کردند آن هم در شرایطی که ورود مسافر به این منطقه گردشگری ممنوع شده است. در این  رابطه سخنگوی شورای سلامت کیش اعلام کرده و گفته کیش در ایام نوروز پذیرای هیچ گونه مسافری نخواهد بود پس چگونه این نماینده ها برای گذراندن تعطیلات کرونایی به کیش سفر کردند.

 بهرام پارسایی  نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال به جهان صنعت نیوز گفت: اگر نماینده ای از این تعطیلات اجباری چنین بهره برداری کرده حتما باید به مردم و مجلس پاسخگو باشد، تعطیلی مجلس شورای اسلامی  و عدم تشکیل جلسات آن به دلیل ابتلای حدود ۲۰ نفر از نمایندگان به کرونا بود و احتمال این می رفت که بقیه نمایندگانی که تست ندادند هم ناقل باشند،چرا که اغلب نمایندگان مجلس در انتخابات ستاد داشتند و با تعداد کثیری از مردم در ارتباط بودند.

وی در خصوص سفر  تفریحی نمایندگان مجلس شورای اسلامی  به کیش گفت: این اصلا منطقی نیست که نمایندگان مبتلا به کرونا به مسافرت تفریحی بروند چون اگر کرونای آنها مثبت بوده باید قرنطینه می‌شدند وقتی موضوع کرونا از سوی نمایندگان مردم جدی گرفته نشود چگونه می‌شود از مردم انتظار داشت در توقف زنجیره بیماری کمک کنند و در خانه بمانند.

وی افزود:نمایندگان مجلس باید در این شرایط حضور فعال و سرنوشت سازی داشته باشند نه اینکه مملکت و مردم را رها کنند و به تفریح بروند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود که پیش‌تر به هواپیمایی‌های فعال در خطوط هوایی ایران – چین انتقاد کرده بود گفت: تمام نهادها و سازمان‌هایی که علی رغم اعلام شرایط اضطرار سازمان جهانی بهداشت اخطارها را جدی نگرفتند و باعث ایجاد چنین وضعیتی شدند باید به مردم و مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشند.

گفتنی است هر چند تعطیلی مجلس شورای اسلامی در چنین مواقعی در قانون پیش بینی نشده اقدام  به تعطیلی مجلس شورای اسلامی  در تغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی است و طبق آن مجلس نمی‌تواند قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند در صورتی که  قانون اساسی کشور صراحتا می‌گوید کشور هیچ وقت نباید بدون مجلس باشد  و نهایتا تعطیلی مجلس بر اثر شیوع ویروس کرونا در قانون اساسی پیش‌بینی نشده و در چنین شرایطی این اقدام غیر عاقلانه به نظر می‌آید.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 93993
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا